کد خبر: ۱۴۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 03
تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به صورت داوطلبانه برای پرداخت اقساط خود از طریق حساب های بانک ملی اعلام آمادگی کرده و پرداخت هایی انجام داده اند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به راه اندازی مجدد سامانه سهام عدالت از نخستین دقایق بامداد امروز (دوشنبه، 14 فرودرین)، گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به صورت داوطلبانه برای پرداخت اقساط خود از طریق حساب های بانک ملی اعلام آمادگی کرده و پرداخت هایی انجام داده اند.

به گزارش شفا آنلاین،«سیدجعفر سبحانی» روز دوشنبه افزود: سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir که به دلیل به‌روزرسانی صورت‌حساب مشمولان از تاریخ 30 اسفندماه گذشته بطور موقت از دسترس خارج شده بود، از نخستین دقایق بامداد امروز مجددا راه اندازی شده و افراد می‌توانند با مراجعه به آن به صورت‌حساب به‌روزشده خود دسترسی داشته باشند.

وی گفت: مشمولان می توانند با مراجعه به قسمت صدور قبض این سامانه، دارایی های خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند و این کار با مراجعه مستقیم به شعب بانک ملی یا از طریق صندوق های خودپرداز (ATM) این بانک امکان پذیر است.

به گفته این مقام مسئول، بیش از 49 میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان از روز هفدهم اسفندماه سال گذشته و مقارن با رونمایی از سامانه ساماندهی سهام عدالت می توانستند با مراجعه به سامانه برای گرفتن صورتحساب خود اقدام کنند که تا روز پایانی سال گذشته (سی ام اسفندماه) و طی تنها دو هفته، بیش از 28 میلیون نفر از مشمولان به سامانه پیش بینی شده مراجعه کردند؛ در حالی که پیش بینی این سازمان مراجعه 12 تا 13 میلیون نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه این تعداد افراد نشاندهنده علاقه مندی آنان به مشخص شدن وضعیت سهام عدالتشان و همچنین اعتمادشان به دولت و سازمان خصوصی سازی است.

با اشاره به صورتحساب مشمولان، یادآوری کرد: در بخشی از این صورتحساب، میزان واریزی سود (دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر) به حساب خزانه مشخص شده که برای همه مشمولان این رقم ثابت و 532 هزار تومان و در مجموع برای همه مشمولان کشور بیش از 24 هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به سود سهام عدالت در سال 95، تصریح کرد: سال 95 سال یازدهم اجرایی شدن سهام عدالت است و بر این اساس نباید سودی به خزانه واریز شود، بلکه این سود مختص مشمولان خواهد بود.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: این سود پس از برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر مشخص خواهد شد و پس از آن شرکت ها تا هشت ماه فرصت دارند سود سهام را به سازمان خصوصی سازی پرداخته و پس از آن به حساب مشمولان واریز شود.

سخنگوی سازمان خصوصی سازی ابراز امیدواری کرد از اواخر پاییز امسال بتوان سود سال 95 به حساب مشمولان واریز کرد؛ به همین منظور سازمان در تلاش است تا از اواخر فروردین ماه طی اطلاعیه و اعلام عمومی از مشمولان بخواهد تا شماره حسابی را برای دریافت سود خود به این سازمان اعلان کنند.

سامانه ساماندهی سهام عدالت صبح سه شنبه (هفدهم اسفند ماه 1395) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوی و «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سالن اجلاس سران رونمایی شد.

هدف عمده توزیع سهام عدالت، بهینه کردن توزیع درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی کشور است و با بکارگیری راهکارهای خاص خود به تعدیل اقتصادی می پردازد.

اهداف این طرح، مشارکت مردم در آبادانی کشور، رشد و توسعه اقتصادی، فقرزدایی، ترویج فرهنگ سهامداری، ایجاد تعادل ثروت میان دهک‌های بالا و پایین، افزایش سهم بخش تعاون، اتکای خانوارهای نیازمند به خودشان، قطع دست مفسدان اقتصادی، تسریع روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت های دولتی، تفکیک مناسب تر وظایف حاکمیتی و بنگاه داری، سازماندهی کاراتر بنگاه های دولتی و کارآمدسازی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: