کد خبر: ۱۴۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
بر اساس مصوبه امروز مجلس پرتوکاران علاوه بر اینکه جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شوند، از مزایایی نیز برخوردار خواهند شد.

شفا آنلاین>سلامت>یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه گفت که بر اساس مصوبه امروز (چهارشنبه) مجلس پرتوکاران علاوه بر اینکه جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شوند، از مزایایی نیز برخوردار خواهند شد.

به گزارش شفا آنلاین،علی کاظمی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه مقرر کردند که در طول اجرای برنامه، قانون حفاظت در برابر اشعه معتبر تلقی شود.

وی افزود: این قانون که مصوب سال ۶۸ است مقرر می کرد که پرتوکاران به ازای هر سال خدمت از شش ماه سنوات ارفاقی بهره‌مند شوند و تا ۵۰ درصد از حقوق و مزایا از فوق العاده کار با اشعه نیز برخوردار شوند. این قانون چند سال اجرا می‌شد و پرتوکاران حق اشعه دریافت می‌کردند اما در قانون مدیریت خدمات کشوری این مزایای تبدیل به  سختی کار شد که این به ضرر پرتوکاران بود.

کاظمی یادآور شد: با مصوبه امروز مجلس قانون حفاظت در برابر اشعه در طول اجرای برنامه معتبر تلقی می‌شود و پرتوکاران علاوه بر اینکه جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند به ازای هر سال خدمت از شش ماه سنوات ارفاقی بهره‌مند می‌شوند و تا ۵۰ درصد حقوق و مزایا از فوق العاده کار با اشعه هم برخوردار خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: