کد خبر: ۱۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
این عفونت‌ها اغلب علامتی ایجاد نمی‌کنند و ممکن است کمتر تشخیص داده و درمان شوند. علائم بیماری التهابی لگن، درد مداوم شکم، تب، ترشحات غیرطبیعی واژن یا درد یا خونریزی در حین مقاربت جنسی شود
شفا آنلاین:بر اساس گزارش جدید دولت آمریکا، حدود 5/2 میلیون زن آمریکایی مبتلا به بیماری التهابی لگن هستند؛ یک عفونت دستگاه تناسلی که اغلب بدون علامت است و موجب درد شکمی می‌شود. به گفته محققان در اکثر موارد عامل بیماری التهابی لگن یا PID، بیماری‌های مقاربتی کلامیدیا و سوزاک هستند.

به گزارش شفا آنلاین:در مجموع حدود 4/.4 درصد از زنان آمریکایی گفتند که مبتلا به PID تشخیص داده شده‌اند. این بیماری می‌تواند همانند عفونت‌های منتقل‌شونده آمیزشی که باعث آن شده، درمان شود؛ اما آسیب ساختاری که به دلیل PID رخ می‌دهد، اغلب غیر قابل برگشت است. کلامیدیا و سوزاک، شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی گزارش‌شده در ایالات متحده هستند. حدود 5/1 میلیون عفونت کلامیدیا و 400 هزار عفونت سوزاک در سال 2015 ثبت شدند.
این عفونت‌ها اغلب علامتی ایجاد نمی‌کنند و ممکن است کمتر تشخیص داده و درمان شوند. علائم بیماری التهابی لگن، درد مداوم شکم، تب، ترشحات غیرطبیعی واژن یا درد یا خونریزی در حین مقاربت جنسی شود. PID موجب خطرات طولانی‌مدتی مانند ناباروری، درد لگنی مزمن و حاملگی خارج رحمی می‌شود. این حاملگی هنگامی اتفاق می‌افتد که جنین به جای رحم در لوله فالوپ شکل بگیرد. هیچ آزمونی به تنهایی نمی‌تواند PID را تشخیص دهد. پزشکان اغلب متکی به گزارش علائم هستند؛ اما این بیماری اغلب بدون علامت نمی‌شود.
محققان از داده‌های نظرسنجی سلامت و تغذیه ملی آمریکا از سال 2013 تا 2014 استفاده کردند. این بررسی شامل نزدیک به 1200 زن 18 تا 44 ساله است. این مطالعه حاکی از تفاوت قابل‌توجهی در شیوع PID از نظر سن، نژاد، قومیت یا عوامل اقتصادی اجتماعی نبود. با این حال شیوع بیماری التهابی لگن در میان زنانی که رفتارهای جنسی پرخطر بیشتری داشته‌اند، به طور چشمگیری بالاتر بود. این رفتارها شامل داشتن رابطه جنسی با شرکای متعدد و استفاده نکردن از کاندوم است.
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: