کد خبر: ۱۳۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
طب مزاجی یا اخلاطی که امروزه در دنیا به عنوان طب یونانی شناخته می شود، بر اساس شواهد تاریخی محققان تاریخ پزشکی قرنها پیش از ورود به یونان در ایران مورد توجه و استفاده پزشکان قرار داشته است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی از کشورمان در اجلاس سازمان بهداشت جهانی حضور یافت و به تشریح وضعیت کنونی طب سنتی، دستاوردها و پیشرفت های کشورمان پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین،از اداره کل دفتر طب سنتی ایرانی - اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر میثم شیرزاد اظهار کرد:طب مزاجی یا اخلاطی که امروزه در دنیا به عنوان طب یونانی شناخته می شود، بر اساس شواهد تاریخی محققان تاریخ پزشکی قرنها پیش از ورود به یونان در ایران مورد توجه و استفاده پزشکان قرار داشته است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه پزشکان ایرانی از جمله ابوعلی سینا و محمد بن زکریای رازی و نقش آنان در برافروزش دانش در اروپا خاطر نشان کرد: امروزه در ایران بیش از 10 هزار نسخه طبی موجود است که بسیاری از آنها مورد تتبع، تصحیح و بازنشر قرار گرفته است.
معاون آموزشی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تلاشهای روز افزونی توسط وزارت بهداشت و دانشکده های طب سنتی در ایران برای احیای دانش مکتوب پزشکی ایرانی در جریان است.
از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بیان فعالیتهای انجام شده توسط دست اندرکاران و متخصصین طب سنتی کشورمان در احیای طب ایرانی بوده است.
شیرزاد با بیان اینکه هشت دانشگاه بزرگ علوم پزشکی در کشور دارای دانشکده طب سنتی هستند، اظهار کرد: درحال حاضر سه رشته طب سنتی، داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دایر است که این مجموعه ها مشغول تربیت متخصصین مربوطه هستند.
وی ادامه داد که با توجه به اهمیت مقوله سلامت در نظام بهداشتی درمانی کشور، وزارت بهداشت برای توسعه طب سنتی از پزشکان و داروسازان بهره می برد تا با دارا بودن دانش نوین، در حیطه طب سنتی نیز توانمند گردند، و بتوانند با رویکردی تلفیقی هرچه بهتر در راستای ارتقای سلامت جامعه مؤثر باشند.
اجلاس سازمان بهداشت جهانی طی چند روز گدشته در ماکائوی چین برگزار شد. در این نشست سه روزه، کشورهای مختلفی از آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه به ارائه تجربیات و پیشرفت های خود در حوزه طب سنتی و مکمل پرداختند و چالش های این حیطه درمانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: