کد خبر: ۱۳۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
هلال‌احمر ایران در داخل خاک عراق مسئولیت رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان زائران را بر عهده دارد.
شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: با وجود اینکه توصیه‌ای به زائران برای زیارت سامرا نمی‌شود، اما تیم درمانی هلال احمر با توجه به ضرورت و احتمال امدادرسانی در سامرا فعال است.

به گزارش شفا آنلاین، علی‌اصغر احمدی افزود: چادرهای درمانی هلال‌احمر در عون و کاظمین نیز فعال است.
این مقام مسئول در هلال احمر اضافه کرد: هلال‌احمر ایران در داخل خاک عراق مسئولیت رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان زائران را بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: این جمعیت از نقطه صفر مرزی به سمت نجف و کربلا با راه‌اندازی چادرهای درمانی و آمبولانس‌ها، خدمات درمانی مورد نیاز زائران را ارائه می‌دهد و در این زمینه در نجف ، سه درمانگاه هلال احمر فعال است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین خاطرنشان کرد که از نجف به کربلا، پنج درمانگاه بزرگ با 80 کادر درمانی در هر کدام از آنها ، دایر است؛ به علاوه چادرهای درمانی هلال احمر در مسیر نجف به کربلا به ازای هر 15 کیلومتر، همراه کادر درمانی، دارو و آمبولانس فعال است.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، تجمع نیروهای درمانی این جمعیت را در کربلا عنوان کرد و اینکه بر این اساس درمانگاه شفا در هتل نجم، درمانگاه هلال‌احمر در هتل ملاک، پایگاه درمانی هلال‌احمر در عتبه امام حسین(ره) در باب القبله و پایگاه درمانی هلال‌احمر در خیابان جمهوری با همکاری هلال احمر عراق آماده خدمات رسانی به زائران است .

وی همچنین به حضور تیم درمانی هلال احمر در حله و دیوانیه هم اشاره کرد؛ به علاوه در یک منطقه نیز بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمت به زائران راه‌اندازی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: