کد خبر: ۱۲۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 04
ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از اهداف سه گانه طرح تحول نظام سلامت است و اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌های کشور مهم‌ترین ابزار بهبود کیفیت خدمات و تضمین حقوق بیماران است.

شفا آنلاین>سلامت>آزمون انتخاب ارزیابان حرفه‌ای اعتباربخشی ملی بیمارستانی کشور برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: ارتقای کیفیت خدمات سلامت یکی از اهداف سه گانه طرح تحول نظام سلامت است و اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌های کشور مهم‌ترین ابزار بهبود کیفیت خدمات و تضمین حقوق بیماران است.

وی افزود: در مسیر ارتقای مدل اعتباربخشی بیمارستان‌ها در ایران،  پس از تغییر محتوا و تمرکز آنها بر ایمنی و بهبود کیفیت خدمات با شیوه عملگرایی و همچنین تغییر شیوه  بازرسی به فرآیند اعتباربخشی از طریق خود ارزیابی و ممیزی حرفه‌ای، اکنون در گام تغییر کیفی در این مدل اعتبارسنجی هستیم که شامل ارتقای کیفی ارزیابان بر اساس استانداردهای بومی و بین المللی است.

بنابر گزارش روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، آقاجانی در ادامه تصریح کرد: امسال برای اولین بار پس از فراخوان ملی به منظور تربیت و جذب ارزیابان با تخصص‌های متنوع در حوزه‌های بالینی و مدیریتی بیش از ۳۰۰۰ نفر اعلام امادگی کردند که براساس معیارهای اولیه در مرحله اول آزمون حدود ۷٠٠ نفر امروز شرکت کردند. این افراد در صورت موفقیت در آزمون‌های عمومی و اختصاصی و همچنین براساس سوابق کاری و تحصیلی، بتدریج در دوره‌های آموزشی ارزیابی اعتباربخشی وارده شده و در صورت کسب آمادگی، عبور از مراحل مصاحبه و آزمون‌های بعدی و احراز صلاحیت‌های فنی به عنوان ارزیابان اعتباربخشی ملی بکارگیری خواهند شد.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، این آزمون برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و تا پایان آبان ماه، پس از تصحیح اوراق شرکت کنندگان، بررسی سوابق و فعالیت‌ها و مصاحبه با داوطلبان، ۳۰۰ نفر برای گذراندن دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند تا پس از گذراندن دوره‌های تخصصی آموزشی در عملیات اجرایی اعتباربخشی ملی برای حدود ۱۰۰۰ بیمارستان کشور که از اول دی ماه آغاز می‌شود، حضور یابند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: