کد خبر: ۱۲۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفاآنلاین>سلامت> بیمارستان 64 تختخوابی طالقانی تربت جام با زیربنای چهار هزار متر مربع، یکشنبه شب با حضور شماری از مسئولان کشوری و محلی و دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان این خطه به بهره برداری رسید.
به گزارش شفا آنلاین : ساخت این مرکز درمانی که از سال 1385 آغاز شده بود با اعتبار 37 میلیارد ریال به انجام رسید.
فرماندار تربت جام در آیین آغاز بهره برداری از این طرح درمانی گفت: مردم این سامان از دیرباز در حوزه سلامت و آموزش دچار مشکل بوده و رنج می برده اند و همچنان فضای حوزه سلامت و آموزش موجود در این خطه جوابگوی جمعیت روبه رشد شهر نیست و ساخت اماکن جدید در این حوزه از نیازهای اساسی تربت جام است.
علی رستمی، اولویت نخست مدیریت ارشد این شهرستان را ایجاد زیرساخت های حوزه سلامت و تطبیق آن با استانداردهای موجود دانست و گفت: 25 درصد توجه شهرستان معطوف به دانشکده و حوزه بهداشت و درمان است تا به وضعیت نرمال و رو به بهبودی برسیم.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی بیمارستان طالقانی و استقلال دانشکده پرستاری تربت جام در همه حوزه های درمانی و سلامت به استانداردهای تعریف شده کشوری و بین المللی دست خواهیم یافت.
وی افزود: شهرستان مرزی تربت جام قابلیت و استعداد لازم برای تبدیل شدن به قطب توریست درمانی منطقه را دارد.
رستمی با اشاره به کلنگ زنی ایجاد مرکز طب تصویری در تربت جام توسط خیرین، گفت: ساخت این مرکز یکی از مطالبات بحق مردم شهرستان بود که امروز عملیات ساخت آن آغاز شد.
وی اضافه کرد: این مرکز توسط یکی از خیرین در زمینی به مساحت هزار متر مربع با هزینه ای افزون بر 100 میلیارد ریال ساخته می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز در آیین بهره برداری از بیمارستان 64 تختخوابی طالقانی گفت: دیگر
بیمارستان این شهرستان با عنوان سجادیه با 96 تخت فعالیت داست که با توجه به نیاز مردم منطقه به 160تخت افزایش یافت و با راه اندازی بیمارستان طالقانی در مجموع 225 تخت در بیمارستان های شهرستان تربت جام موجود است.
شهرستان 300 هزار نفری تربت جام، واقع در 167 کیلومتری مشهد، دارای 2 باب بیمارستان، 22 مرکز خدمات جامع سلامت و 110 خانه بهداشت است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: