کد خبر: ۱۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 03
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت از ایجاد دوره دستیاری طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمود خدادوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت:‌ در سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده تکلیف وزارت بهداشت ترویج و نهادینه کردن طب سنتی در نظام سلامت است. در همین راستا علاوه بر تربیت نیروی متخصص طی یک دهه اخیر در 17 دانشگاه علوم پزشکی کشور، موضوع ساماندهی ارائه دهندگان خدمت طب سنتی برای پزشکان عمومی در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: از طرفی اجرای پایلوت طرح ورود آموزه‌های طب سنتی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در شبکه‌های بهداشتی درمانی 9 دانشگاه آغاز شده و پس از نتیجه بخش بودن آن در کل کشور اجرا می‌شود. 

خدادوست از اضافه کردن دو واحد درسی برای دانشجویان داروسازی و پزشکی خبر داد و عنوان کرد: این طرح از ابتدای سال در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال ایجاد دوره دستیاری طب سنتی نیز به مراحل اجرایی برسد. 

مدیر کل دفتر طب سنتی یادآور شد: باید اقداماتی صورت گیرد تا فارغ التحصیلان طب سنتی وارد عرصه ارائه خدمت شوند در همین راستا تعدیل و کاهش دوران تعهدات قانونی فارغ التحصیلان و دانشجویان در دستور کار شورای سیاست‌گذاری و معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: