کد خبر: ۱۲۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، عدم ماندگاری پزشکان در شهرهای دور از مراکز استان ها را، مقررات دست و پاگیر و مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین، مراسم روز پزشک در تاکستان با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی برگزار گردید. در این مراسم علاوه بر فرماندار و سایر  مسئولین شهری، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز حضور داشتند. 

دکتر داریوش طاهرخانی عضو شورای عالی نظام پزشکی و ، ضمن تبریک روز پزشک گفت: اگر تاریخ پزشکی ایران را ورق بزنیم، خواهیم دید که پیشینیان ما هزاران سال قبل تر از آنکه نام آوران طب نوین به بحث پیشگیری بپردازند، به آن معقوله پرداخته بودند. به گونه ای که بوعلی سینا که امروز به نام ایشان مزین است، هفت اصل ضروری برای سلامتی را بر شمرده است و اصولا افراد با رعایت آنها به اغلب بیماری ها دچار نمی شوند.

رئیس نظام پزشکی تاکستان ادامه داد: حرکت و سکون مهمترین اصل در طب بوعلی بوده است و مردم با رعایت آن در جهت حفظ سلامتی اقدام می کرده اند. البته در بحث درمان نیز اصلاحات وی بر همین اصول استوار بوده و گاهی با اصلاح رفتارها و عادات غلط، بیماری را از مردم دور می کردند.

وی افزود: این موارد موضوعاتی است که بعد از هزاران سال در دستور کار حوزه سلامت در جهان قرار گرفته است و امروز سیاستگذاران سلامت با تقدم پیشگیری بر درمان و بررسی و اصلاح مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، گام در راه پیشینیان ما گذاشته اند.  

طاهرخانی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرهای غیر از مراکز استان و به ویژه در مناطق محروم وجود دارد، عدم ماندگاری پزشکان است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با عنوان این مطلب که مقررات دست و پا گیر برای فعالیت پزشکان در بخش خصوصی در مدت تعهدات قانونی وجود دارد، اظهارداشت: از طرفی این پزشکان با تاخیرهای طولانی در دریافت کارانه های خودشان مواجه می شوند و به این ترتیب چالش اقتصادی موضوعی است که در مدت تعهدات قانونی باید با آن دست و پنجه نرم کنند و همین امر موجب می شود مترصد پایان تعهدات خود باشند.

برچسب ها: سازمان ، پزشکان ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: