کد خبر: ۱۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۲ - 2014January 19
شفا آنلاین- متخصص ارتوپدی اطفال گفت: در رفتگی مادرزادی لگن که در واقع به علت دررفتگی مادرزادی مفصل ران بوجود می آید بسیار شایع است و درمان بسیار پیچیده ای هم دارد.
دکتر محمدرضا آذرپیرا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: سابقه فامیلی در بروز این بیماری نقش عمده ای ایفا می کند .حال آن که باید دانست جنینی که با پاهایش متولد می شود در معرض این بیماری قرار دارد. وی در خصوص علائم در رفتگی مادرزادی لگن تصریح کرد: نوزادان مبتلا به این بیماری معمولأ پس از تولد پاهایشان از هم خوب باز نمی شود و چین های کشاله ران آنها با هم مقارن نیستند و به طور کلی در صورتی که لقی در مفصل لگن ایجاد شد باید با یک معاینه دقیق مورد بررسی قرار گیرد. دکتر آذر پیرا در مورد درمان این بیماری گفت: هر چه درمان این بیماری زودتر شروع شود با روش های ساده تری می توان آن را معالجه کرد و نتیجه درمان بهتر خواهد بود و عوارض بعدی بیماری کمتر است. بهترین موقع شروع درمان این بیماری نیزدر بدو تولد و اطاق زایمان است. وی همچنین افزود: درمان این بیماری در دوران نوزادی بستن کمربند خاصی به نام پاولیک هارنس Pavlik harness به کمر و پاهای نوزاد است که با چند ماه بسته بودن این کمربند بیماری معالجه می شود.  متخصص ارتوپدی اطفال یاد آور شد: اگر درمان بیماری پس از شش ماهگی شروع شود معالجه به صورت جااندازی و گچ گیری خواهد بود. در سنین بالاتر مثلا بعد از یک سالگی جا اندازی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد و در سنین بالاتر ممکن است نیاز به عمل جراحی استخوانی پیدا شود. استادیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد: فردی که در رفتگی لگن را درمان نکند از لحاظ اجتماعی از کار افتاده خواهد بود و برای انجام کارهای روزمره نیازمند دیگران است. دکتر آذر پیرا در پایان گفتگو با شفا آنلاین تأکید و توصیه کرد: در صورتی که والدین متوجه این بیماری در بدو تولد فرزندشان شدند باید فورأ روند درمان را آغاز کنند. زیرا درمان به موقع نسبت به موکل کردن آن به 6ماه یا 1سال بعد مثمر ثمرتر خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فاطمه اهوپای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
واقعا از زحمات ولطف بیکران دکتر کمال تشکر دارم که دخترم دچاردررفتگی مادرزادی لگن بود بادستان پرمهرجناب دکترشفاپیداکرد
ابراهيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
باسلام ااقاي دکتر من چندين بار امدم نوبت بگيرم ولي هنوز موفق به گرفتن نوبت نشدم چگونه به شمابرسم که مشکل فرزندم را ياري کنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
ایا اقای دکتر ایران تشریف دارید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: