کد خبر: ۱۱۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 19
شفا آنلاین>سلامت>تمامی ارگان های مرتبط با سلامت با بدنه خود یعنی جامعه پزشکی همراهی نسبی دارند در حالی که باید بدانند جامعه پزشکی تافته جدا بافته از مردم نیست
به گزارش شفا آنلاین،علیرضا اسپید نایب رییس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه نظام پزشکی از ظرفیت‌های خود برای حضور در شوراهای آموزشی و پژوهشی استفاده نکرده، اذعان داشت: نظام پزشکی در شوراهایی که تمام این زیرساختها را شکل می‌دهد بصورت فعال شرکت نکرده و تأثیرگذار نبوده است.

وی اضافه کرد: ایراد اساسی سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در نظام سلامت این است که با بدنه خود یعنی جامعه پزشکی همراهی نسبی دارند و به این امر واقف نیستند که جامعه پزشکی تافته جدا بافته از مردم نبوده بلکه از دل همین ملت برخاسته‌ است، اما متاسفانه مردم، پزشکان را مقابل خود می‌بینند و این یعنی با وجود انجام تمامی تلاش‌ها، جامعه پزشکی نتوانسته رضایت مردم را جلب کند.

به گفته وی این امر ناشی از مطالبات انباشته شده مردم و همچنین جامعه پزشکی است که به علت تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی و غالباً پشت درهای بسته و بدون دخالت ذینفعان صورت گرفته است.

نایب رییس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: این نارضایتی در بین خود پزشکان هم وجود دارد که ترسیم یک نقشه راه و دیده شدن این مسائل در آن می‌تواند راهگشای خوبی باشد اما به تنهایی و با استفاده از ظرفیت‌های نظام پزشکی نمی‌توان این مشکل را حل کرد بلکه باید تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با سلامت به یک نقطه اشتراک برسند.

هجمه علیه جامعه پزشکی ربطی به قانون ندارد
وی به هجمه‌هایی که علیه جامعه پزشکی طی یکی دو سال اخیر رخ داده اشاره کرد و بیان داشت: هجمه‌های اخیر به قانون ربطی ندارد و یک امر ساختاری است؛ در واقع مطالباتی برای مردم و پزشکان تعریف شده که در برخی موارد برآورده شدنی نیست و برخی از این مطالبات جنبه تبلیغاتی یا انتخاباتی دارد که وقتی بر روی هم انباشته شود مثل بغضی در گلو است که هر لحظه ممکن است شکسته شود.

وی با تأکید بر این که نحوه اجرای سیاست‌های کلان نظام سلامت و وزارت بهداشت باید مورد بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با تدوین یک نقشه راه باید در مسیر مشخصی حرکت شود تا این از هم‌گسیختگی که بین وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، وزارت رفاه و نمایندگان مجلس و سازمان‌های بیمه‌گر وجود دارد از بین رفته و همه در یک مسیر حرکت کنند زیرا نباید یک افق ترسیم شود اما همه خلاف آن حرکت کنند.

اسپید افزود: به عنوان مثال طرح تحول نظام سلامت طرح خوبی است اما زیرساخت‌های آن تهیه نشده بود و در خود وزارت بهداشت ابتدای کار مشکل وجود داشت و فرهنگسازی برای خود پزشکان هم انجام نشده بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: