کد خبر: ۱۱۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 19
شفا آنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از قرار گرفتن موضوع انتقال رشته های مرتبط با سلامت در دستور کار شورا خبرداد و گفت: تا پایان سال جاری وضعیت این رشته‌ها مشخص خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در خصوص اخرین وضعیت انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت اظهار کرد: چندی پیش وزیر بهداشت اعلام کرد که ماهیت برخی رشته‌های موجود در وزارت علوم با سلامت جامعه سرکار دارد و با توجه به امکانات و چارچوب‌های وزارت بهداشت، معیارها و استانداردها برای این رشته‌ها تعیین و در این وزارتخانه ارائه شود تا فارغ التحصیلان این رشته‌ها تعهد و اقدامات لازم در رابطه با سلامت را به خوبی انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر مسئولان وزارت علوم نکات و مواردی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه این رشته‌ها لزوما مرتبط با سلامت نیستند. در نتیجه موضوع به رئیس جمهور ارجاع شد و ایشان دیدگاه کلی خود را مبنی بر اینکه رشته‌های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت منتقل شوند، مطرح کردند.

دکتر مخبر تاکید کرد: در حال حاضر کارگروه‌های تخصصی در دو وزارت خانه علوم و بهداشت تشکیل شده‌اند و در حال بررسی هستند تا ببینند که چه رشته هایی باید جابه‌جا شود. البته تاکنون این کارگروه‌ها به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند، که در صورت تداوم این شرایط و در صورت لزوم  شورای عالی انقلاب فرهنگی مداخله می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان دو وزارت خانه بهداشت وعلوم معتقد هستند هر جابه‌جایی که در خصوص رشته‌ها صورت بگیرد باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و در حال حاضر این نیاز نهایی شده که موضوع در اولویت دستور کار شورا قرار گیرد و تلاش ‌می‌کنیم تا پایان سال به جمع‌بندی نهایی برسیم و تکلیف این رشته‌ها مشخص شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: