کد خبر: ۱۱۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 14
شفا آنلاین>سلامت جنسی> BPH یا هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات به معنی بزرگ‌شدگی خوش‌خیم پروستات است. خوش‌خیم یعنی «سرطانی نیست» و هیپرپلازی یعنی رشد خیلی زیاد.
به گزارش شفا آنلاین،در نتیجه، پروستات بزرگ می‌شود. BPH به سرطان مربوط نیست و احتمال ابتلای شما را به سرطان پروستات افزایش نمی‌دهد، با وجود این، علائم BPH و سرطان پروستات شبیه به هم هستند.

علائم BPH
       علائم BPH معمولا بعد از 50 سالگی شروع می‌شوند. این علائم شامل موارد زیر می‌شوند:
مشکلات در شروع جریان ادرار
دفع ادرار زیاد، به‌ویژه در شب
این احساس که مثانه کاملا تخلیه نشده است
تمایل شدید یا ناگهانی به دفع ادرار
جریان ادرار ضعیف یا آهسته
توقف و شروع چندباره در طول دفع ادرار
زور زدن و فشار آوردن برای شروع دفع ادرار

       در بدترین شکل، BPH به این موارد منجر می‌شود:
مثانه ضعیف
برگشت جریان ادرار به سمت مثانه و کلیه‌ها که منجر به عفونت‌های مثانه و کلیه می‌شود.
مسدود شدن کامل جریان ادرار
نارسایی کلیه.

       بسیاری از مردان، با افزایش سن، به BPH مبتلا می‌شوند. همچنین، این بیماری معمولا، به مشکلات ادراری منجر می‌شود. که شبیه مشکلات ناشی از پروستاتیت هستند. در 60 سالگی، بسیاری از مردان نشانه‌های BPH را دارند. در 70 سالگی، تقریبا تمام مردان پروستات اندکی بزرگ شده دارند.

       پروستات اندازه‌ای در حدود یک گردو دارد. زمانی‌که مرد 40 ساله است، ممکن است کمی بزرگ‌تر و به اندازه یک زردآلو شود. در 60 سالگی بعید نیست به اندازه یک لیمو باشد.

       به‌عنوان یک بخش طبیعی‌ با افزایش سن، پروستات بزرگ می‌شود و به مثانه و پیشابراه فشار می‌آورد. این عمل می‌تواند جریان ادرار را مسدود کند. بعضی مردان، حتی وقتی نیاز به دفع را حس می‌کنند، شروع دفع ادرار برایشان دشوار است. وقتی جریان ادرار شروع می‌شود، توقف آن سخت است. بعضی از مردان دیگر در تمام مدت احساس دفع دارند یا از خواب با یک نیاز ناگهانی به دفع ادرار بیدار می‌شوند.

       سال‌های زیادی طول می‌کشد تا علائم ابتدایی BPH به مشکلات دردسرساز تبدیل شوند. این علائم نشانه‌ای برای مراجعه به پزشک هستند.

BPH چگونه درمان می‌شود؟
       حدود نیمی از مردان مبتلا به BPH، در نهایت، علائمی آنچنان مشکل‌ساز دارند که باید درمان شوند. BPH بهبود پیدا نمی‌کند اما اغلب با دارو یا جراحی می‌توان علائم آن را تسکین داد. در بسیاری از موارد، علائم BPH با مرور زمان ثابت می‌مانند و بدتر نمی‌شوند. برای مدیریت BPH سه راه وجود دارد:

انتظار مراقبانه (پیگیری منظم زیرنظر پزشک)
دارودرمانی
جراحی

       در مورد انتخاب بهترین راه، با پزشکتان صحبت کنید. علائم شما شاید در طول زمان تغییر کنند، بنابراین حتما با پزشک در مورد هر تغییر جدید، صحبت کنید.
NCII

برچسب ها: پروستات ، خوش خیم ، سرطانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: