کد خبر: ۱۱۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 11
شفا آنلاین>سلامت>رییس نظام پزشکی شهرستان سمنان گفت : باید چند حقوقدان در شورای عالی سازمان نظام پزشکی حضور یافته و قانون تشکیل آن را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهند تا منابع مالی ، مصارف و هزینه ها دوباره دیده شده و خلاء ها رفع شود.
به گزارش شفا آنلاین،کامران قدس رییس نظام پزشکی شهرستان سمنان با اشاره به این که قانون سازمان نظام پزشکی مصوب سال 83 باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد اظهار داشت : باید چند حقوقدان در شورای عالی سازمان نظام پزشکی حضور یافته و قانون تشکیل آن را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهند تا منابع مالی ، مصارف و هزینه ها دوباره دیده شده و خلاء ها رفع شود.

وی در خصوص پرداخت حق عضویت اعضاء اظهار داشت : حق عضویت را همه اعضاء پرداخت نمی کنند و قانون در این زمینه کلی است در حالی که اگر همه ملزم به پرداخت حق عضویت خود در زمان مشخص باشند بسیاری از مشکلات درآمدی نظام پزشکی ها مرتفع می شود و اعضاء هم باید به این نکته توجه داشته باشند که کارها و پیگیری مسائل پزشکان نیاز به هزینه دارد که با پرداخت همین حق عضویت ها تامین می شود.

قدس با بیان این که هرچه خدمات بیشتر باشد میزان رضایتمندی جامعه پزشکی هم افزایش می یابد تصریح کرد : مجوز اشتغال به کار در هر شهرستانی را باید نظام پزشکی مربوطه صادر کند و دانشگاهها نیز الزاما مجوز کار و اشتغال به فعالیت را از ما دریافت کنند که انجام این مهم می تواند درآمد زایی برای نظام پزشکی شهرستان ها داشته باشد.

وی به سامانه مرکزی سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت :سیستم اداری نظام پزشکی قدیمی و سنتی بوده و کارآمد نیست که باید به این مسئله توجه شود چون اعضا در این زمینه شاکی هستند و ما باید پاسخگوی آن ها باشیم.

رییس شورای هماهنگی استان سمنان به برگزاری دوره های باز آموزی برای پزشکان اشاره کرد و اذعان داشت :  برگزاری دوره های بازآموزی از سوی نظام پزشکی ها باید با اخذ مجوز از وزارت بهداشت توسط معاونت آموزشی انجام شود و نظام پزشکی ها کاری با وزارتخانه و دانشگاه‌ها نداشته باشند اما تمام زحمات را ما متحمل می شویم و درآمدها به جیب دانشگاه می رود.

وی خاطرنشان کرد : بهتر است معاونت آموزشی دوره هایی را به عنوان آموزش ضمن خدمت برای معاونین و مدیران خود برگزار کند تا با اصول اختصاصی حوزه کاری خود بیشتر آشنا شده و از نظر بار علمی ارتقاء یابند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: