کد خبر: ۱۱۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 03
شفا آنلاین>سلامت>چالش های چشم پزشکی درقالب دهمین سمینار سالانه گروه چشم پزشکی و مرکز تحقیقات چشم بیمارستان رسول اکرم (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور پزشکان متخصص از امروزچهارشنبه ( 13 مرداد) مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شفا آنلاین، دبیرعلمی دهمین سمینار سالانه گروه چشم پزشکی گفت: عصب بینایی چشم، شبکیه، بینایی چشم، قرنیه و رتین از جمله موضوعاتی است که در این سمینار ارائه خواهد شد.
دکتر نوید نیلفروشان اظهار کرد: گلوگوم، بیماری سطح چشم، کودکان و استرابیسم، پلاستیک و ترمیم چشم، نوروافتالمولوژی و یووئیت از دیگر موضوعات قابل ارائه در این سمینار است.
وی بررسی جنبه های مختلف تشخیصی و درمانی بیماری ماکولا ، روش تصویربرداری برای تشخیص مناسب و پیگیری بیماری های مختلف شبکیه، تشخیص بیماری بهجت اختلالی سیستمیک، افتراق آن از سایر واسکولیت های چشمی و چالش اصلی در جراحی عیوب انکساری از جمله مواردی است که در این سمینار مورد بررسی قرار می گیرد.
نیلفروشان، آشنایی بیشتر چشم پزشکان با آخرین دستائردهای علمی، بیان تجربیات و ارائه یافته های علمی در این زمینه را از جمله اهداف برگزاری این سمینار اعلام کرد.
وی اظهار کرد: تشخیص بیماری گلوکوم نیازمند ارزیابی کلینیکی عصب بینایی، اندازه گیری فشار چشم و انجام آزمایشات پاراکلینیک مانند میدان بینایی و تصویربرداری های عصب قدامی و خلفی است.
نیلفروشان با اشاره به اینکه گسترش علم و بدنبال آن ورود تکنولوژی جدید درحوزه چشم پزشکی سبب بهبود کیفیت و کمیت خدمات به بیماران شده است، افزود: روشهای تشخیصی و درمانی ارتقا یافته و چالش های زیادی به مرور زمان برطرف شده است.
گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران از یک دهه قبل بطور سالیانه سمیناری تحت عنوان چالش های چشم پزشکی برگزار کرده و امسال هم این رویداد را با حضور پزشکان این حوزه از 13 تا 15 مرداد ماه در مرکز همایش های رازی برگزار کرده است.
برچسب ها: شبکیه ، چشم پزشکی ، بینایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: