کد خبر: ۱۱۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدیدی هشدار می‌دهد که اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند که برای بهبود آگاهی از بارداری طراحی شده‌اند، به طور معمول برای استفاده به عنوان یک ابزار ضدبارداری مناسب نیستند.
   به گزارش شفا آنلاین،محققان آمریکایی می‌گویند که حدود 100 اپلیکیشن به زنان این امکان را می‌دهد تا باروری و چرخه‌های قاعدگی خود را بسنجند و می‌توانند برای جلوگیری از بارداری یا دستیابی به آن استفاده شوند. گرچه تعداد کمی از آنها دارای کیفیت بالا و کافی در قیاس با روش‌های ضدبارداری مانند قرص‌ها هستند.

       این یافته‌ها که در ژورنال آمریکایی پزشکی خانواده چاپ شده است، همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از این برنامه‌ها از هر گونه احتمال شکایت ناشی از بارداری کاربر با قرار دادن یک متن برای سلب مسئولیت که استفاده از آن را برای جلوگیری از بارداری نهی می‌کند، طفره می‌روند.

       پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه جورج تاون آمریکا در یک بیانیه گفتند: محبوبیت اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است؛ زیرا زنان بیشتر و بیشتری علاقه‌مند به استفاده از روش‌های طبیعی یا مبتنی بر آگاهی از باروری می‌شوند و می‌خواهند با کسب دانش بیشتر از بدن خود، احساس توانمندی کنند. برای این مطالعه ۹۵ اپلیکیشن بررسی شدند. از این تعداد، ۵۵ برنامه از ارزیابی حذف شدند؛ چون نسبت به استفاده از آن برای جلوگیری از بارداری هشدار داده یا کارایی خوبی نداشتند.

       محققان ۴۰ اپلیکیشن باقی‌مانده را با استفاده از یک رده‌بندی پنج امتیازی بر مبنای پیشگیری از بارداری بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که ۳۰ عدد از این برنامه‌ها توانستند پیش‌بینی کنند که کاربر چه روزهایی می‌تواند باردار شود و بقیه نتوانستند این کار را انجام دهند. بااین‌حال تنها ۶ اپلیکیشن برای دقت خود امتیاز کامل گرفتند و هیچ پاسخ مثبت کاذبی نداشتند؛ یعنی روزهایی را که یک زن می‌تواند باردار شود به عنوان روزهای غیر بارور طبقه‌بندی نکرده بودند. محققان توصیه می‌کنند برای اطمینان باید از اپلیکیشن‌هایی که حداقل نمره ۴ از ۵ گرفته‌اند، بهره گرفت.
WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: