کد خبر: ۱۱۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 04
شفا آنلاین>بیمه و بانک>وزارت دادگستری ایالات‌متحده آمریکا چهارشنبه ۲۲ ژوئن اعلام کرد که هزاران نفر در رابطه با یک کلاهبرداری به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار از بیمه دولتی مدیکر دستگیر شدند.
به گزارش شفا آنلاین،  بنا برگزارش این وزارت، این بزرگ‌ترین کلاهبرداری در تاریخ آمریکا هم ازنظر تعداد افراد متهم و هم ازلحاظ میزان کلاهبرداری محسوب می‌شود.

        اکثر موارد تحت پیگرد شامل صدور صورتحساب‌های جعلی برای افراد تحت پوشش بیمه‌های مدیکر و مدیکید برای درمان‌هایی که هرگز انجام نشده بودند، می‌شد.

        مدیکر و مدیکد دو برنامه اصلی بیمه دولت فدرال آمریکا هستند که اولی سالمندان و افراد معلول و دومی قشر آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه را تحت پوشش خدمات رایگان پزشکی قرار می‌دهند.

       به گفته وزارت دادگستری در یک مورد، یک کلینیک پزشکی واقع در شهر دیترویت در ایالت میشیگان در یک طرح فروش غیرمجاز داروهای مخدر مشارکت داشت و بیش از ۳۶ میلیون دلار صورتحساب برای بیمه مدیکر جعل کرد.

        یک پزشک در ایالت تگزاس نیز به مشارکت در طرح‌های جعل صورتحساب برای بیمه مدیکر درزمینه ارائه خدمات پزشکی در خانه که اغلب غیرضروری بوده و در اکثر موارد نیز برای بیماران هرگز انجام نشده بود متهم شد.

        در ایالت فلوریدا مالک چندین کلینیک تزریقات توسط دولت فدرال آمریکا به کلاهبرداری ۸ میلیون دلاری از مدیکر برای دست داشتن در طرح جعل سند خرید داروهای وریدی گران‌قیمت که درواقع هرگز خریداری نشده بودند متهم شد.

        دادستان کل، لورتا لینچ گفت: «کلاهبرداری در نظام بهداشت عمومی تنها یک تخلف کوچک نیست. این یک جرم بزرگ است. آن‌ها (متهمان) مردم عامی را مورد هدف قرار می‌دهند. اکثر این مردم نیازمند مراقبت‌های پزشکی جدی هستند و قول درمان موثر را از این افراد می‌گیرند اما متاسفانه هیچ‌گونه خدمات پزشکی به آن‌ها ارائه نمی‌شود. بالاتر از همه، آن‌ها پل‌های اعتماد میان پزشک و بیمار، داروساز و پزشک، مالیات‌دهنده و دولت را نیز از بین می‌برند و آن‌ها را به سمت اهداف شوم خود منحرف می‌کنند. آن‌ها به حربه‌های متعددی ازجمله توطئه برای کلاهبرداری در نظام بهداشتی و نقض قوانین ضد رشوه، پول‌شویی و سرقت هویت افراد متوسل می‌شوند. تعداد این افراد متهم سرسام‌آور است.»

       به گفته وزارت دادگستری آمریکا و بر اساس اسناد منتشرشده گروه ضربت ضدکلاهبرداری مدیکر که تحقیقات بی‌سابقه‌ای را در سرتاسر آمریکا برای دستگیری این متهمان انجام داد، ۳۰۱ نفر در سرتاسر این کشور در جعل ۹۰۰ میلیون دلار صورتحساب غیرواقعی متخلف شناخته شدند.

       به گفته دیوید بودیچ، دستیار مدیر دفتر اف‌بی‌آی در لس‌آنجلس، متهمان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه را هدف قرار می‌دادند و برای مراقبت از سالمندان، کودکان و معلولان از مردم مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کردند. این متهمان در ایالت فلوریدا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار و در هرکدام از ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس و میشیگان نیز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کلاهبرداری کردند. گروه ضربت مدیکر در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان بخشی از یک طرح مشترک میان وزارت دادگستری و وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا شروع به کار کرد. این گروه تا به امروز موفق به دستگیری ۱۰۰۰ نفر با بیش از ۵/۳ میلیارد دلار کلاهبرداری در نظام بهداشتی آمریکا شده است.

کلاهبرداری در خدمات بهداشت در خانه
       به گفته بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اکثر کلاهبرداری‌ها مربوط به آژانس‌های خدمات بهداشت در خانه می‌شد و چنین خدماتی درواقع نسبت به کلاهبرداری‌ها بسیار آسیب‌پذیر شناخته شده‌اند.

       حقوق و مزایای خدمات بهداشتی در خانه مدیکر شامل مراقبت‌های پرستاری، کمک در منزل و خدمات درمانی برای افراد خانه‌نشین می‌شود. بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی در ارتباط با این دستگیری‌ها نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد در سال مالی ۲۰۱۵ پرداخت‌های جعلی درزمینه خدمات بهداشت در خانه به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید. خدمات بهداشت در خانه مدت‌های طولانی است که به‌عنوان یک برنامه آسیب‌پذیر نسبت به کلاهبرداری‌ها، اسراف و سوءاستفاده مالی شناخته می‌شود و بنابراین بررسی و توجه موشکافانه‌ای را نیز ایجاب می‌کند. این مطالعه همچنین ۲۷ نقطه مهم در ۱۲ منطقه با بیشترین تعداد جرائم مربوط به این نوع کلاهبرداری را شناسایی کرد.

کلاهبرداری بخش D
       به گفته لینچ یکی از رویه‌های جدید در اجرای قوانین ضد جعل و کلاهبرداری، کلاهبرداری در بخش D سیستم مدیکر (برنامه داروهای نسخه‌ای) را شامل می‌شود. او افزود: «ما شواهد تازه‌ای از سرقت هویت افراد ازجمله استفاده از کارت‌های شناسایی به سرقت رفته از پزشکان برای تهیه نسخه‌های تقلبی را در اختیار داریم.»

        بنا بر گزارش وزارت دادگستری بیش از ۶۰ نفر از دستگیرشدگان به کلاهبرداری بخش D متهم شده بودند. به گزارش دفتر بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی، سال گذشته یک‌سوم از متهمان ذی‌نفع از بخش D، داروهای ضددرد شبه‌افیونی که معمولا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند را دریافت کردند؛ روندی که باید حتما موردتوجه قرار گیرد. به گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا سوءاستفاده از داروهای ضددرد شبه‌افیونی نه‌تنها هزینه‌های مالی جدی دربر خواهد داشت، بلکه هزینه‌های انسانی شامل مرگ‌ومیر ناشی از اوردوز این نوع داروها را نیز در پی دارد. این روند رو به افزایش مصرف بی‌رویه داروهای مخدر شواهد بسیاری را از بحرانی که آمریکا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، فراهم می‌کند.CNN

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: