کد خبر: ۱۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۵ - 2016June 24
شفا آنلاین>روانشناسی>اگر به‌تازگی عزیزی را از دست داده‌اید یا مشکلات و مصائب ناخواسته‌ای زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار داده است، بد نیست راهکارهای زیر را در این زمینه به کار ببندید تا با گذشت زمان نشاط و سرزندگی طبیعی خود را به دست آورید:
به گزارش شفا آنلاین،  1. فروپاشی را بپذیرید. پذیرفتن فروپاشی یکی از سخت‌ترین کارهایی است که هر فردی در زندگی خود تجربه می‌کند، به خصوص زمانی که دیگران نیز شاهد آن هستند. البته این مساله ناشی از فرهنگی است که به شدت بر وجه عقلانی تاکید می‌کند و سبب می‌شود ما در بسیاری از موارد احساسات خود را نادیده بگیریم و سعی کنیم خود را در منظر عموم قوی نشان دهیم.

       2. از شکلات استفاده کنید. واکنش متداول نسبت به خبرهای بد رفتن سراغ چیزهایی همچون سیگار، مشروبات و مانند آن است. اگر بخواهیم صادق باشیم باید قبول کنیم که هیچ فردی با کشیدن سیگار به آرامش دست پیدا نکرده است. اما شما می‌توانید با شکلات تا حدودی به آرامش و صلح دست یابید. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن شکلات در این مواقع بیش از زیان‌های احتمالی به سود شما تمام خواهند شد، زیرا یکی ازاثرات ثابت شده شکلات احساس نشاط و رفع خستگی است.

       3. خرید کنید. سراغ چیزهای مورد علاقه‌تان بروید با وجودی که می‌دانید شاید فعلاً به آن‌ها احتیاجی نداشته باشید. اما خرید کردن می‌تواند احساس بهتری را به شما منتقل کند. این روزها از حتی از عبارت «خرید درمانی» برای توصیف روش‌هایی که خلق‌وخو را تقویت می‌کنند، استفاده می‌شود.

       4. ورزش کنید تا فشارهای موجود از درون شما خارج شود. مهم نیست چاق هستید یا لاغر یا به دنبال یک برنامه ورزشی خاص، مهم این است که جسم خود را به فعالیت درآورید. به فعالیت در آوردن بدن کار راحتی نیست اما به شما چنان نیرویی برای مقابله با شیاطینی دورنی می‌دهد که چشم‌پوشی از آن را احمقانه جلوه می‌دهد.

       5. پذیرای افرادی باشید که دوستشان دارید. اگر چه این توصیه ساده است اما در عین حال به فعل درآوردن آن خیلی هم آسان نیست زیرا غم پدیده‌ای است که ما نمی‌خواهیم آن را با دیگران شریک شویم. همه ما غم را مانند رازهایی کثیف پیش خود نگه می‌داریم و ناخواسته با این کار آن را قدرتمندتر می‌کنیم. اما اگر به عزیزانی که در کنار ما هستند اجازه دهیم آن‌ها می‌توانند از ما حمایت و اشک‌های ما را پاک کنند و این امکان را به‌وجود بیاورند که بتوانیم درنهایت دنیای مه‌آلود غم را پشت سر بگذاریم.
Lifehack
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: