کد خبر: ۱۰۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>قائم مقام وزیر بهداشت از برنامه های این وزارتخانه برای نهادینه سازی طب سنتی در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفت :کسب سهم 20 درصدی ارزش بازار دارویی کشور توسط محصولات تایید شده مبتنی بر داروهای گیاهی و طبی، کسب سهم 10 درصدی ارزش بازار خدمات بهداشتی کشور براساس قواعد و مبانی طب سنتی، کسب سهم 4 درصدی از ارزش خدمات درمانی کشور براساس روش های تشخیصی درمانی طب سنتی از جمله اقدامات  صورت گرفته از طرف وزارت بهداشت در  خصوص نهادینه سازی طب سنتی است.

وی افزود: اختصاص حداقل 5 درصد از اعتبارات پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه طب سنتی، کسب رتبه نخست منطقه در رفع نیازهای درمانی در حوزه طب سنتی، افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به 500هزار هکتار و تاسیس حداقل 20 مرکز رشد واحدهای فناوری در عرصه طب و داروسازی سنتی از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای نهادینه کردن طب سنتی است.

حریرچی با بیان اینکه جهت اجرای این امر وزارت بهداشت 34 سیاست اجرایی مختلف را تدوین کرده ، افزود: برنامه های وزارت بهداشت می تواند تحول جدیدی را درحوزه طب سنتی به وجود آورد. 

وی ادامه داد : اما نمی توانیم با افرادی که از طب سنتی و عنوان آن سوء استفاده می کنند و به جای ترویج طب سنتی ایرانی و توسعه طب پیشگیری و اصلاح سبک زندگی که در بند 12 ماده 6 سیاست های کلی سلامت آمده ، به جمع آوری منافع برای خود یا ارائه اقدامات غیر علمی مبادرت دارند، برخورد قانونی و قاطع نداشته باشیم.

حریرچی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت همکاری خود را با مدافعان و مجریان اصیل طب سنتی به عنوان یک راهبرد اصلی در حوزه سلامت کشور کماکان ادامه می دهد، عنوان کرد: ولی مباشات با افراد متخلف ممکن نیست چرا که این خواسته ارکان و اعضای اصلی طب سنتی است تا کار آنها شفاف باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: