کد خبر: ۱۰۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 11
رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام كرد:
شفاآنلاین:بیمه و بانک> رئیس‌كل سازمان توسعه تجارت درباره سفر نخست‌وزیر ایتالیا به تهران، گفت: رفع موانع بانكی بین دو كشور و تسریع در سرمایه‌گذاری‌های مشترك اهداف محوری این سفر است.
به گزارش شفا آنلاین : ولی‌الله افخمی‌راد افزود: «متئو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا برای توسعه همكاری‌های اقتصادی و تجاری دو كشور در دوران پساتحریم و حضور فعال شركت‌ها و سرمایه‌گذاران ایتالیایی فردا(سه شنبه) وارد تهران می‌شود؛ در این سفر برخی مدیران ارشد بزرگترین شركت‌های ایتالیایی فعال در حوزه فولاد، خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، زیرساختار حمل‌و‌نقل، صنایع غذایی و بانكی و بیمه نخست‌وزیر ایتالیا را همراهی خواهند كرد.
وی اضافه كرد: بررسی علل كندی ارتباط بانك‌های ایتالیایی با بانك‌های ایرانی، رفع موانع پولی و مالی به عنوان بزرگ‌ترین موانع ارتباط دو كشور و همچنین اجرایی كردن قراردادهای امضا بین دو كشور از جمله اهدافی است كه در سفر بالاترین مقام اجرایی دولت ایتالیا به تهران و هیات 150 نفره فعالان اقتصادی این كشور دنبال می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاثیر برجام بر گسترش روابط دو كشور، خاطرنشان كرد: پس از اجرایی شدن برجام برخی بانك‌های ایتالیا، نقل و انتقالات مالی را با بانك‌های ایرانی آغاز كرده‌اند و اكنون حضور نخست وزیر ایتالیا در ایران می‌تواند با پایه‌گذاری روابط بانكی منظم، بزرگترین مانع توسعه روابط اقتصادی بین دو كشور را از پیش رو بردارد.
رئیس سازمان توسعه تجارت یادآورشد: همزمان با سفر نخست‌وزیر ایتالیا ضمن پیگیری قراردادهای امضا شده بین دو طرف در سفر رئیس‌جمهوری ایران به ایتالیا، یك قرارداد و دو تفاهم‌نامه همكاری دوجانبه امضا می شود.
وی با بیان اینكه اجرایی كردن تفاهم‌نامه‌های پیشین از جمله موضوع های مورد مذاكره بین مسئولان و فعالان اقتصادی دو كشور است، یادآورشد: در سفر رئیس جمهوری به ایتالیا 26 سند همكاری میان دو كشور امضا شد كه تاكنون هشت سند با هدف انتقال تكنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترك در بخش‌های ساخت كارخانه سیستم برق‌رسانی مترو، ساخت تجهیزات مختلف صنایع نفت و گاز، تولید دستگاه‌های دیالیز تحت لیسانس، ایجاد كارخانه سنگ تحت لیسانس، ساخت كوره‌های قوسی، ساخت هواپیماهای كوچك آموزشی و تاكسی هوایی و تاسیس شركت مشترك ایمیدرو و دنیلی برای آموزش، طراحی و اجرای پنج طرح فولادی وارد مرحله اجرایی شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه كرد: بی‌شك با نهایی شدن مذاكرات بین بانك مركزی كشورمان و یكی از بزرگترین بانك‌های ایتالیا، یادداشت تفاهم ها در آینده‌ای نزدیك اجرایی شود.
افخمی‌راد گفت: برای مذاكرات بهتر بخش‌های خصوصی دو كشور و همچنین فراهم كردن سرمایه‌گذاری شركت‌های ایتالیایی در ایران، دو نشست تخصصی با عنوان های «صنعت و انرژی» و «زیرساخت‌ها» با حضور فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تجاری دو كشور در بخش نفت و گاز، برق و نیرو، فولاد، خودرو، ماشین‌آلات و منسوجات و همچنین شهرسازی، ریل‌ و راه‌آهن، بیمارستان‌سازی، ساخت و تجهیز فرودگاه‌ها و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برپا خواهد شد.
 سفر دو روزه متئو رنتزی نخست‌وزیر ایتالیا به دعوت رسمی حسن روحانی و در پاسخ به سفر رئیس‌جمهوری ایران به ایتالیا در بهمن ماه 1394 انجام می شود.
در این سفر 150 نفر از مسئولان و مقام های بلند‌پایه سیاسی و اقتصادی، نخست‌وزیر این كشور را همراهی می‌كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: