کد خبر: ۱۰۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>بیمه و بانک>ارائه خدمات ساتنا و پایا در برخی بانک ها و موسسات اعتباری همچنان به روش قدیم صورت می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، بانک مرکزی در آخرین روزهای سال گذشته در ابلاغیه ای به شبکه بانکی از آنها خواست خدمت ساتنا و پایا را بدون الزام به داشتن حساب در بانک مبدا اجرایی کنند.

این بدان معنی است که اگر شخصی به بانک الف مراجعه کرده و درخواست حواله ساتنا و پایا را به بانک ب داشته باشد بانک الف باید بدون توجه به اینکه مشتری در بانک الف حساب دارد این خدمت را به مشتری ارائه دهد.

این خدمت معمولا به کار مشتریانی می آید که به بانکی مراجعه و خواهان نقد کردن چک و انتقال آن به حساب خود در بانک دیگر دارند و با این خدمت دیگر نیازی به حمل و نقل فیزیکی پول و دریافت چک بین بانکی نیست.

پیش از این به عنوان مثال اگر شخصی چک مبلغ بالا را به بانک الف می برد باید الزاما با صرف هزینه ای ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی چک بین بانکی دریافت کرده و به بانک خود انتقال می داد.

حال با قانون جدید مشتری می تواند بدون صرف هزینه و صرفا با دانستن شماره شبا وجه مورد نظر را بدون هزینه به بانک خود انتقال دهد.

با وجود اینکه بیش از سه هفته از ابلاغ این خدمت به شبکه بانکی می گذرد اما هستند بانک هایی که هنوز این خدمت را اجرایی نکرده و شعب اعلام می کنند بخشنامه ای در این زمینه به دست آنها نرسیده است.

موضوع دیر رسیدن بخشنامه های بانک مرکزی به شعب بانکها مشکلی است که سالها مشتریان با آن دست به گریبان هستند و این جمله "هنوز بخشنامه ای به دست ما نرسیده" را بارها شنیده اند.

مراجعه خبرنگار ما به دو شعبه بانک بزرگ دولتی و یکی از بانک های خصوص حکایت از عدم ارائه این خدمت به دلیل عدم رسیدن بخشنامه مذکور به شعبه دارد.

چه خوب است بانک مرکزی این مشکل دیر رسیدن بخشنامه ها را نیز بیش از پیش جدی گرفته و فکری به حال این موضوع بکند تا به محض صدور بخشنامه در همه بانک ها اجرایی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: