کد خبر: ۱۰۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 22
شفاآنلاین :اجتماعی >بیمه وبانک >معاون اول رئیس جمهوری گفت: تک نرخی کردن ارز را در سال جاری اجرایی می کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: در سال 95 به دنبال آن هستیم که رونق اقتصادی به کشور برگشته و موانع پیش پای تولید نیز برداشته شود.
وی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال 95 کانال مهم تامین منابع مالی برای طرح های بزرگ کشور خواهد بود گفت: منابع سرمایه گذاری خارجی زیادی در سال جدید به سوی کشور جذب می شود و ورود هیات های تجاری به کشور به معنای آن است که کشورهای دنیا، ایران را به عنوان کانون مهم توسعه می دانند.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: ایران مهمترین کانون توسعه است که در مقطع زمانی کنونی می تواند هم توسعه یابد و هم اقتصاد دنیا را تکان دهد و به همین دلیل خیلی ها علاقه مند به همکاری با ایران هستند.
وی گفت: منابع خارجی نیز در سال 95 یکی از مهمترین راهکارهای سرمایه گذاری در کشور خواهد بود.
جهانگیری با تاکید بر اینکه سیستم بانکی باید به رسالت خود عمل کند ،افزود: امسال به کاهش تورم، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، جذب منابع خارجی، تک نرخی کردن ارز و ورود جدی تر بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری توجه ویژه ای صورت می گیرد.

*اقتصاد کشور باید در برابر تکان های خارجی مصون باشد
معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که اقتصاد کشور را در برابر اتفاقاتی که در اقتصاد دنیا رخ می دهد، مقاوم کند و اقتصاد کشور باید در برابر تکان های خارجی مصون باشد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: نباید از سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت های شخصی، فردی و دستگاهی صورت گیرد زیرا این سیاست ها، مجموعه سیاست های برای اداره کشور و اقتصاد کشور است و 24 بند در این راستا ابلاغ شده است و این بندها باید برای مدیران به اصول اصلی تبدیل شود.
وی ایستادگی در برابر تحریم ها را از دیگر اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دشمنان گاهی با زبان بی ادبی از تشدید تحریم ها صحبت می کنند و همواره تاکید کرده ایم که باید با مردم ایران اسلامی با زبان تکریم سخن گفته شود.
جهانگیری برون گرایی، درون زایی، مردمی بودن، دانش گرایی و عدالت بنیان بودن را از مهمترین رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: مجموعه ارکان نظام مخاطب رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال 95 به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از ابتدای امسال به دنبال گزارش گیری می رویم تا بدانیم که کدام دستگاه در مسیر اقتصاد مقاومتی خوب کار کرده و کدام دستگاه بد عمل کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: مدیری که در مسیر اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکند، می تواند عزل شود و مدیری که خوب عمل کند می توان نشان بگیرد.
وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومی در سال 95 موضوع اصلی کاری همه دستگاه های اجرایی است و استان ها باید در این حوزه با هم رقابت کنند.

*انتخابات هفتم اسفند فرصتی جدیدی را در اختیار مدیران قرار داد
جهانگیری گفت: انتخابات 94 خون جدیدی را به امید و اعتماد مردم تزریق کرد و فرصتی جدید را در اختیار مدیران قرار داد تا کارهای بزرگ تری را برای آینده کشور انجام دهند.
وی افزود: در بخش سیاسی و فرهنگی در سال 94 با برگزاری انتخابات، صحنه زیبایی از مشارکت و حضور مردم خلق و فرصت جدیدی برای کشور ایجاد شد.
وی تصریح کرد: مشارکت های مردمی و اینکه مردم به صحنه می آیند و حرف خود را می زنند فرصتی برای مدیریت کشور است که از این سرمایه اجتماعی برای حل مسائل کشور استفاده شود.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: سرمایه اجتماعی یک کشور با هیچ سرمایه ای قابل مقایسه نیست زیرا سرمایه ای زاینده است که هیچ زمانی به اتمام نرسد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه شاخص های اقتصادی کشور متلاطم بود، انتخابات 92 برگزار شد و با استقرار دولت و سیاست های دقیق آن، حرکت با پشتوانه مردمی در کشور توسعه یافت و همچنان ادامه دارد.
جهانگیری افزود: در حوزه بین المللی نیز با وجود همه کارشکنی ها و مخالفت ها، به ویژه از سوی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورها، برجام به سرانجام رسید و همه اهداف تعیین شده نیز به دست آمد.
جهانگیری گفت: با به سرانجام رسیدن برجام از دستاوردهای هسته ای حراست، حقوق هسته ای ملت ایران به رسمیت شناخته و تحریم ها نیز لغو شد.
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست از مواضع اصولی خود دست بکشیم وکسی که بخواهد در برابر توافقی که همه دنیا از آن استقبال کرده اند، بایستد، روسیاه می شود، ادامه داد: با تدبیری که در برجام صورت گرفت نه تنها جنگی صورت نگرفت بلکه ملت ایران توانست به اهداف خود دست یابد و باید با تدبیر به سمتی برویم که همه تحریم ها برداشته و از دستاوردهای آن استفاده شود.
معاون اول رئیس جمهوری به کاهش قیمت نفت اشاره و بیان کرد: فکر نمی کردیم که قیمت نفت تا این میزان کاهش یابد اما متاسفانه با کاهش قیمت نفت وضعیت متفاوت شد و افت درآمد نفتی روی بقیه درآمدهای کشور نیز اثر گذاشت و در روزهای پایانی سال نهایت تلاش برای پرداخت حقوق افراد و کارمندان انجام شد.
وی تصریح کرد: در طول 30 سال گذشته هیچ سالی به اندازه سال 94 از نظر اقتصادی و درآمدی برای دولت سخت نبوده و این امر در دوران جنگ هم وجود نداشته است.
جهانگیری گفت: اگر مردم به دولت و مدیران اعتماد نداشتند و تصور می کردند که این کاهش قیمت نفت در بازار ارز تاثیر می گذارد ببنید که چه اتفاقی رخ می داد.
وی تاکید کرد: امسال در قیمت ارز هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداد و نرخ تورم روند کاهشی خود را طی کرد و این موارد اتفاقات بزرگی است که رخ داده است.
وی به ظرفیت های استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: استان کرمان باید همچنان به عنوان یک استان پیشتاز حرکت کند.
معاون اول رئیس جمهوری که شامگاه شنبه وارد کرمان شد پیش از این نشست از پروژه های بهسازی و عمران شهری در مرکز استان بازدید کرد.
بازدید از سرای سالمندان کرمان، دیدار با امام جمعه کرمان، بازدید از کمپ نوروزی جمعیت هلال احمر و خدمات اورژانس در شهر کرمان و سفر به شهرستان سیرجان از برنامه های اسحاق جهانگیری در مدت حضور در استان کرمان بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: