کد خبر: ۹۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 15
شفا آنلاین>بیمه و بانک> آغاز سال میلادی جدید برای بازارهای سراسر دنیا بی رحمانه بود و جز< یکی از بدترین روزهای آغازین سال تاریخ محسوب می شود.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از بیزینس اینسایدر، بازار سهام، ارز و کالا از ابتدای سال بدترین روی ممکن را دیده اند. در بازار سهام شانگهای شاخص سهام یورو استاکس و نیکی در هفته ابتدای سال میلادی بین ۶ تا ۱۰درصد افت داشتند. در عین حال، نفت، پالادیوم و سرب هم از این روند رو به افت بی نصیب نماندند.

چندین ارز از جمله وون کره جنوبی، پزو مکزیک، دلار نیوزلند و رند آفریقای جنوبی بین ۲ تا ۴ درصد افت داشتند.

یکی از عوامل اصلی پیش برنده در این میزان یوان چین بوده است. شاید تعجب کنید که چرا یک حرکت ارزی در چین در بازارهای جهانی طنین انداخته است.

بخاطر اینکه تغییر قیمت یوان که به شدت تحت کنترل پکن است شواهدی از آشفتگی دومین اقتصاد بزرگ جهان را در خود دارد. این در عوض بر معامله با شرکای تجاری، تقاضای کالاها و رشد جهانی تاثیر دارد.

استراتژیست جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: "این سیر با در نظر داشتن اینکه یوان فقط و فقط ۱.۵ درصد افت داشته است، واقعاً بزرگ جلوه می کند.

سال ۲۰۱۶ به نظر سالی می رسد که در آن بازارهای جهانی با یک تغییر رژیم نامنظم در چین رو به رو شوند. نکته اینجاست که بازارهای جهانی ارز بیش از اینکه به دلار وابسته باشند به یوان وابسته هستند. این یعنی وقتی یوان حرکت کند، جهان همراه آن حرکت می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: