کد خبر: ۸۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
در پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین مطرح شد:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.

سوال: من خانمی 41ساله هستم3سال پیش عمل پی ار کی چشم انحام دادم مهره 4و5ام فاصله داره و خیلی مشکل دیسک اذیتم می کته الان هم با کمترین و ناچیزتدین استرس سرگیجه می گیرم خیلی شدید اگه نشیننم پرت میشم و همون لحظه گوشم وزوز میکنه بعداز دو سه دقیقه ول می کنه آزمایش خون و ام ار ای خوب بوده وتعادل سنجی هم خوب بوده گفتن میگرن دارم ولی من سردرد ندارم و صداها ناراحتم نمیکنه.

پاسخ: دکتر مسعود مهرپور/ متخصص مغز و اعصاب

با توجه به علائم مذکورو آزمایشات بعمل آمده باید به متخصص مغز و اعصاب و در صورت نیاز به متخصص گوش، حلق و بینی نیز مراجعه نمایید.

سوال: پدرم 61 سال است و سيروز كبد داشته و 3هفته است كه مورد پيوند كبد قرار گرفته و در بخش اي سي يو است. بااين حال كه پيوند خوب انجام شده است. ولي ريه هايش (آب و عفونت و خونريزي) دارد. دكتر مربوطه تمام زحماتشان راكشيده اند و در حال درمان مي باشند. و توسط لوله از پهلو مايعات را از ريه خارج مي كنند. ولي بهبودي خاصي بوجود نمي آيد .
سوال اينجاست كه چقدر طول مي كشد اين مشكل برطرف شود و ديگر اينكه چقدر خطرناك است.
 
پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

بیمار باید به صورت دقیق معاینه شود؛ اطلاعات داده شده برای اظهار نظر کافی نیست.

سوال: یک مدته موقع خواب نفس کم میارم، آنقدر که نمی توانم بخوابم ولی وقتی میشینم و می ایستم بهتر می شود . در این چند روز که هوا بارانی بود در حالت نشسته هم دیگر جواب نمی داد. در ضمن روی سینه سمت چپ هم بدون درد اندازه یک کف دست احساس وجود چیزی را می کنم مثله یک کیفی که در جیب است(ابتدا فکر می کردم قلب است که با راهنمایی یکی از دوستان گفت قلب آنجا نیست و می تواند مربوط به ریه باشد). لازم بذکر است کمی سرما خوردگی در این چند روز داشته ام .

پاسخ: دکتر حمید سهراب پور/ متخصص داخلی و فوق تخصص ریه

ابتدا باید از قلب اکو و نوار گرفته شود اگر مشکلی وجود نداشت باید به متخصص ریه مراجعه کنید.

سوال: من میخوام اقدام به بارداری کنم اما تا حالا مبتلا به آبله مرغاان نشدم. میخواستم بدونم که باید چیکارکنم ؟ واکسن آبله مرغان را درکجا میتونم پیدا کنم؟ واینکه در چه ماه هایی از باردای ابتلای به این بیماری برای جنین خطرناک تره؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

در ایران واکسن آبله مرغان به تنهایی وجود ندارد؛ در 14ماهگی به نوزادان واکسن های 3 گانه شامل( سرخک؛ سرخچه و آبله مرغان) تزریق می شود؛ بررسی کنید که برای شما هم این کار انجام شده یانه. در رابطه با سوال دوم شما باید گفت که ابتلا به آبله مرغان در 3 ماه اول حاملگی خطرناک است.

سوال: مدتیه دچار ترشحات بدبو،سبز رنگ،پنیری شکل شدم،دوسه بار رفتم دکتر فقط برای مدت کوتاهی خوب بودن،البته خارش هم داشتم،یک بار دکتر کرم واژینال تجویزکرد،یک بارم شیافی بودکه گیاهی بود،همراه قرص.امابعدچند وقت دوباره ترشحات وخارش شروع شد،برای خارشم که از کرم ان ان استفاده میکنم.

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

شما به عفونت قارچی مبتلا هستید برای درمان به متخصص زنان مراجعه کنید امکان توصیه برای استفاده از داروی خاصی بدون معاینه شما امکان پذیر نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: