کد خبر: ۷۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- پزشکان متخصص وافتخاری شفا آنلاین به مهم ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
سوال: دخترمن همانژیوم پلک داره،پلکش ورم زیادی داشت که خوشبختانه با خوردن قرص پروپرانول تاحدودی مشکل همانژیوم رفع شد.آیا ژل موضعی هم برای رفع ورم ناشی از همانژیوم وجودداره که جایگزین قرص باشه ؟

پاسخ: دکتر هوشنگ فقیهی/ فوق تخصص شبکیه

شما باید به چشم پزشکی مراجعه کنید، تا در صورت نیاز برای از بین بردن ورم از آمپول های مربوطه استفاده شود اما بهترین درمان همان استفاده از قرص پراپرانول است.

سوال: ماه اول بارداری هستم قبلا دوقلو سقط داشتم. دردهایی اطراف نافم احساس میکنم وتوی نافم سوزش خیلی خفیفی داره . دفعه قبل حدود ماه دو این درد هارو داشتم دکتر گفت بخاطر جا باز کردن رحم هست و مشکلی نیست. فک میکنم الان زوده برای این درد ها مگر اینکه 4 قلو باردار باشم!

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

این دردها اشکالی ندارد؛ گفته پزشک معالج شما درست است و ربطی به یک قلو، 2 قلو و یا 4 قلو ندارد، در صورتی که دچار ناراحتی و لکه بینی هستید به پزشک مراجعه کرده و سونوگرافی انجام دهید.

سوال: من29 سالمه یکساله که ازدواج کردم 6ماهه اقدام به بارداری کردم که نتیجه نداشته رحمم 3 عدد فیبروم داره که متاسفانه دکتر گفته اندازشون بزرگ شده .نسبت به جراحی نگرانم چون بچه ای ندارم آیا امکان کوچک کردن فیبروم بادارو نیست؟ آیا اگر فیبروم کوچک باشد بازهم نمیتونم باردار بشم؟

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

بستگی دارد که فیبروم در کجا وجود دارد، اما با فیبروم کوچک امکان حاملگی وجود دارد، در صورت بزرگ بودن فیبروم باید عمل جراحی انجام شود که در چنین شرایطی هم بعد از عمل میزان چسبندگی ها نیز بیشتر می شود؛ اما از نظر علم پزشکی فردی دچار نازایی است که یک سال از زمان عدم جلوگیری از بارداری اش گذشته باشد نه چند ماه. برای کسب اطمینان و اطلاعات بیشتر در این خصوص به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
NedaDiris
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
سلام خسته نباشيد1سال که ازدواج کردم .بعدازنزديکي خيلي سوزش خارش دارم جديدن واژنمم بوي بدميده ميخواستم بفهمم اياعوفنت دارم
مدیر پایگاه حتما به متخصص مراجعه کنید تا معاینه شوید نوع عفونت و قارچها متفاوت است و توصیه به مصرف داروی خودسرانه نمی شود
مینو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
سلام
سه روز مونده به پریودم تست بارداری انجام دادم مثبت نشون داد البته خطش کمرنگ بود.رفتم ازمایش خون بتام شده بود ۶۸. امروز ۴ روزه که تو پریود تاخیر دارم و اصولا باید بتام خیلی زیادتر شده باشه و تست بارداری کاملا پررنگ نشون بده که باز هم کمرنگ نشون داد حتی کمرنگ تر از قبلی.لکه بینی ندارم و کمر درد و دردهای شکمی زیر ناف و البته نفخ شدید دارم.یه پسر هم دارم و ۳۱ سالمه
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید یک باردیگرآزمایش بتا بدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
سلام یکی ازفامیلام 14 روزه جنین کاشته یک تست بارداری درخانه انجام داده منفی نشون داده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: