کد خبر: ۶۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 09
معاون وزیربهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- معاون بهداشتی وزارت بهداشت ،علت گرایش مردم به سیگار را لذت بردن دانست و درعین حال هشدار داد: 90 درصد سرطان ریه در زنان و مردان با سیگار مرتبط است.

دکتر علی اکبرسیاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با بیان این مطلب افزود:بنابراین برای کاهش گرایش مردم به سیگار باید هزینه لذت را باید بالا برد و درباره شدت خطر این لذت نیز باید اطلاع رسانی کرد. از طرفی دیگر می بایست دسترسی به آن محدود شود به ویژه در محیط های عمومی. ضمن این که باید لذت های سالم دیگر نیز جایگزین سیگار شود.

بیماری های مرگبار ناشی ازاستعمال سیگار

وی درباره مهم ترین تبعات سیگار اظهار کرد: مهم ترین مشکل ناشی ازسیگار به مخاطره انداختن سلامت جسمی و بدترین آن سرطان ، عفونت های ریوی، آسم،اختلال هاضمه،پوکی استخوان و اختلالات روانی مانند استرس و افسردگی است.

سیاری هشدار داد: در واقع اثبات شده که اعتیاد به مواد مخدر از سیگار و قلیان شروع شده ضمن این که عوارض اقتصادی و اجتماعی را هم در پی دارد.پس سوال اینستکه از این موارد دیگر چه چیز بدتری وجود دارد؟

به گفته وی سرطان دستگاه گوارش، روده بزرگ و پستان،سرطان حجره، لب، دهان و زبان همگی با مصرف سیگار ارتباط دارند.

وی در پاسخ به این که امکان دارد طی سال های آتی با نوجوانان سیگاری زیر 15 سال مواجه شویم، توضیح داد: بله،اگر این روند ادامه یابد میزان مصرف از نظر سنی کم و از نظر تعداد رو به افزایش خواهد رفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: