کد خبر: ۶۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 08
فوق تخصص جراحی غدد در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی غدد، سرطان پستان را از سرطان های شایع در کشور دانست که میان خانم ها رتبه اول را دارد، اما خوشبختانه قابل درمان و پیشگیری است.

دکتر علی عبداللهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حقیقت علل ایجاد سرطان سینه هنوز مشخص نشده اما به طور کلی فاکتورهای نا مشخص، آلودگی های نا مشخص و شیمیایی، صنعتی و مواد غذایی کنسروی و عوامل فامیلی در بروز آن تأثیر گذارند.

 عضو کالج بین المللی جراحان ادامه داد: برای تشخیص سرطان سینه در افراد زیر 35 سال استفاده از سونوگرافی و بالای این سن ماموگرافی کمک کننده است.اکثر این بیماران در مراحل اولیه قابل درمان هستند حتی سینه اشان به صورت کامل به وسیله درمانی تکمیلی مانند شیمی درمانی رادیوتراپی حفظ می شود.

وی ادامه داد: بیشترین مبتلایان خانم های در طیف سنی 35 تا 45 سال هستند اما از سنین 62 تا 65 سال هم گزارش داده می شود.این بیماری به راحتی قبل از این که تبدیل به بافت سرطانی شود به راحتی قابل کنترل و درمان درمان است.

به گفته عبداللهی با روش های پیشگیرانه به راحتی می توان ضایعاتی که تمایلات بدخیمی دارند را برداشت تا سرطان ایجاد نشود. علائم سرطان پستان بیشتر به صورت ایجاد توده است، یعنی قبل از بروز توده خانم ها باید به کلینیک هایی مراجعه کنند که از روش های تشخیصی مانند سونوگرافی و ماموگرافی نیز استفاده نمایند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
باسلام وخسته نباشیدخدمت آقای دکتر خییییلی خوش اخلاق وبسیارتشخیص ایشون درست است کارش حرف نداره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: