کد خبر: ۵۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 25
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
شفاآنلاین:تغذیه>فرآورده های کشاورزی>معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از بررسی میزان فلزات سنگین در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی خبر داد و گفت: میزان هورمون در گوشت مرغ قابل توجه است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند در میزگرد شبکه خبر، افزود: میانگین مصرف میوه و سبزیجات در کشور بیشتر از میانگین جهانی است که با توجه به این موضوع کنترل محصولات کشاورزی و فرآوردهای دامی سخت تر از میانگین های جهانی است.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف گندم در ایران سه برابر اروپاست کنترل نیز سخت تر از این اتحادیه است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه همه فرآورده های کشاورزی تولید داخل و وارداتی به وسیله وزارت بهداشت پایش می شوند و تحت نظارت هستند، افزود: نگرانی از نبود اگاهی در تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دامی است.

وی افزود: میزان فلزات سنگین را در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی بررسی کردیم که مشکلی وجود نداشت اما میزان هورمون در این فرآورده قابل توجه است.

دیناروند گفت: وزارت بهداشت با فرآورده هایی که به صورت سنتی تولید می شوند مخالف نیست اما سلامت برخی محصولات به ویژه شیر فله ای قابل تشخیص نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۷ محصول کشاورزی را بررسی کردیم که در ۸ درصد بررسی ها میزان سموم بیشتر از حد مجاز بود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: