کد خبر: ۵۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 25
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفاآنلاین:درراستای اطلاع رسانی صحیح ،چندتن ازمشاوران وکارشناسان افتخاری شفاآنلاین به سوالات مطرح شده ازسوی کاربران پاسخ دادند.

سلام من 20سالمه ولی نسبت به سنم خیلی لاغر هستم، 40کیلوام، برای افزایش وزن باید چیکار کنم؟

دکتر شیرین عادل، متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی: مخاطب گرامی ابتدا شما باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تابررسی شود که آیا به طور واقعی دچار لاغری هستید یا نه، زیرا برخی از افراد بر این باورند که لاغرند اما پس از بررسی قد و وزن شان مشخص می شود که وزن فرد ایده آل وطبیعی است.

همچنین برای بررسی های بیشتر لاغری پس از مراجعه به متخصص تغذیه باید آزمایشات بالینی و معاینات پزشکی انجام شود. از طرفی دیگر باید میزان دریافت انرژی نیز مورد محاسبه قرار گیرد تا مشخص شود که شما میزان مورد نیاز انرژی را دریافت می کنید؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد پس برای علت یابی باید بررسی های لازم توسط متخصص تغذیه نیز انجام شود.

اما به طور کلی برای رسیدن به تمامی سوالات مذکور و بررسی دقیق وضعیت بدنی شما باید به یک متخصص تغذیه مراجعه فرمایید.

سوال : از داشتن فیبروم، درد و خونریزی زیاد خسته شده ام در شهرستان ما امکانات کم است، چیکار کنم؟ تور وخدا فیبروم ریز دارم با درد و خونریزی زیاد

دکتر فرشته دانشمند، جراح و متخصص زنان و زایمان

مخاطب گرامی برای بررسی این موضوع باید مشخص شود که شما در چه رده سنی قرار دارید؟ مجرد یا متأهل هستید؟ در صورت تأهل دارای چند فرزند هستید؟ آیا قصد بچه دار شدن دارید؟ و این که سایز و محل قرار گیری فیبروم کجاست؟ بنابراین شما برای بررسی و حل این مشکل باید به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمائید.

سوال :با عرض سلام من 31 ساله هستم، چندماه پیش به دلیل اضافه وزنم رژیم گرفتم و بعد از رژیم دچار درد مفصلی شدم و الان 17کیلو اضافه وزن و دچار ضعف و بی حالی شده ام، لطفأ مرا راهنمایی کنید.

پاسخ دکتر شیرین عادل، متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی

مخاطب گرامی در واقع ایجاد این مشکل برای شما نیازمند بررسی زمان رژیم و نوع آن است، امکان دارد که شما تجربه رژیمی با مواد غذایی فقیر را داشته اید یا در پی طولانی مدت بودن دچار سوء تغذیه شده اید و در حال حاضر ضعف و بی حالی تان هم می تواند در پی همین امر باشد. همچنین کم خونی هم منجر به ضعف، بی حالی و خستگی نیز خواهد شد. بنابراین شما باید به یک متخصص تغذیه مراجعه نمایید تا بعد از انجام آزمایشات بالینی مشخص شود که آیا دچار کمبود مواد مغذی شده اید یا نه؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: