کد خبر: ۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 20
شفاآنلاین_آیا می دانید قسمت‌های داخلی ناحیه تناسلی، غدد لنفاوی زیربغل و بافت پستان، به‌سادگی تحت‌تاثیر عواملی مانند اپیلاسیون قرار نمی‌گیرند و آسیب نمی‌بینند.
به گزارش شفاآنلاین،قسمت‌های داخلی ناحیه تناسلی، غدد لنفاوی زیربغل و بافت پستان، به‌سادگی تحت‌تاثیر عواملی مانند اپیلاسیون قرار نمی‌گیرند و آسیب نمی‌بینند.با این حال، از آنجا که این مناطق بدن، مناطق حساس و نسبتا مرطوبی هستند و احتمال وجود میکروب‌های مختلف در آنها بیشتر است،‌ خطر ایجاد التهاب‌های فولیکولیت پس از اپیلاسیون موهای زائد هم بالاتر می‌رود.
 
برخلاف باور برخی از مردم، اپیلاسیون موهای زائد زیربغل یا اطراف پستان، ‌ربطی به ابتلا به سرطان و ایجاد غده‌های بدخیم سرطانی در این نواحی ندارد.
 
گاهی ضایعات چرکی همراه با درد و التهاب پس از اپیلاسیون قسمت‌های حساس بدن ایجاد می‌شوند که این مساله هم به حساس‌تر، مرطوب‌تر و بالاتر بودن بار میکروبی پوست این نواحی برمی‌گردد و می‌تواند برای فرد آزاردهنده باشد.
 
در موارد نادری هم اگر اپیلاسیون ‌درست و بادقت انجام نشود، ممکن است مویرگ‌های زیر پوست نازک این نواحی در اثر شدت کشش پوست، دچار پارگی شوند و خونریزی‌های خفیف زیرپوستی، کبودی و سیاهی پوست این نقاط از بدن پس از اپیلاسیون اتفاق بیفتد.
 
دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: