کد خبر: ۵۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 12
شفاآنلاین :بدنبال انتشار اخباری طی روزهای اخیر مبنی بر تصمیم یکی از مستندسازان جوان کشور(آقای سیدسعید حسن‌پور) برای تولید فیلمی به نام "سردار" با محوریت عملیات‌های بین‌المللی سپاه قدس و به تصویر کشیدن نقش سرداران ایرانی در محور مقاومت به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، ایشان طی نامه‌ای به این اقدام اعتراض و گلایه کرد.
به گزارش شفاآنلاین ،متن نامه ی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مستندساز متعهد بسیجی

برادر بزرگوار و عزیز جناب آقای حسن پور

با سلام و آرزوی توفیق و سربلندی برای شما و تمامی متعهدین صحنه جهاد و هنر؛

امروز (22/1/94) در اخبار ساعت 14:00 شبکه یک سیما شاهد خبری بودم که برای حقیر غیر قابل باور بود. ضمن اینکه چند روز قبل نگرانی خودم را به اطلاع مسئول روابط عمومی سپاه رساندم و خواهش کردم ضمن تشکر از برادران عزیزی که در اثر علاقمندی به جمهوری اسلامی ایران و جهاد فی سبیل الله به دنبال چنین اقداماتی هستند مانع این حرکت شوند اما با پخش این خبر در شبکه سراسری کشور که جای گله دارد لازم دانستم به اطلاع جنابعالی و کلیه برادران و خواهران گرانقدر برسانم:

اولا در جمهوری اسلامی دهها شخصیت اثر گذار شهید وجود دارد که شناساندن شخصیت و عملکرد آنها به عنوان الگوهای حقیقی تجربه شده یک ضرورت است. بزرگواران مجاهد و متفکری همچون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و مطهری در صحنه جهاد شهیدان همت، باکری، زین الدین، خرازی و ... در رأس اینها شهید زنده ای همچون مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بیش از شصت سال در حال مجاهدت می باشند.

Image result for ‫سردارسلیمانی‬‎

وقتی این خبر را شنیدم حقیقتاً خجالت کشیدم، چه ضرورتی برای پرداختن به فردی که هنوز خوف از عاقبت خود دارد می باشد.

ثانیاً حقیر یک سرباز پر از ضعفی هستم که اگر لطف خداوند سبحان شامل نمی شد معلوم نبود به هیچ یک از توفیقات عمرم نائل می شدم البته نسبت به هر آنچه در شبکه مجازی در مورد حقیر می گذرد به شدت اعتراض دارم و بخشی از آن را غلو و غیر واقعی و خلاف مصالح سیاسی و امنیتی کشور می دانم و بارها به مسئولین مربوطه در کشور عرض کرده ام.

جنابعالی می دانید حقیر حتی نسبت به نوشتن خاطرات دفاع مقدس تحفض دارم. چگونه راضی به ساخت فیلمی از شخصیت خودم باشم ضمن اینکه این نوع اقدامات فرصت خدمت را از حقیر می گیرد.

لذا ضمن تشکر از جنابعالی و سایر برادران و خواهران، اعلام می کنم؛ نه تنها راضی به چنین اقداماتی نیستم، بلکه به شدت اعتراض دارم.

والسلام

قاسم سلیمانی

در پی انتشار نامه سرلشگر قاسم سلیمانی و واکنش به انتشار خبر ساخت فیلم «سردار»، سید سعید حسن‌پور، کارگردان این اثر که در حال انجام مراحل تحقیقات برای تولید این فیلم است، با ارسال نامه‌ای به تسنیم خواستار انتشار آن و ارائه توضیحاتی در اینباره شد.

در ادامه متن کامل این نامه را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده عزیز سپاه اسلام

سردار سرلشگر قاسم سلیمانی

باسلام و آرزوی توفیق و سربلندی حضرتعالی

ضمن تشکر از لطف و محبتی که نسبت به این حقیر در نامه اخیرتان داشتید برخود لازم می‌دانم نکاتی را پیرامون فیلم «سردار» که متأسفانه برخلاف میل باطنی بنده حاشیه‌ساز گردید خدمتتان عرض کنم:

اولاً بنده با توجه به مظلومیت جبهه مقاومت و فقر رسانه ای که در این عرصه وجود دارد قصد داشتم با ساخت فیلمی سینمایی تلاش کنم تا در حد امکان و توان خود در این وادی کاری را هرچند کوچک انجام داده باشم.

ثانیاً این حقیر قصد داشتم فیلمی در راستای اهداف انقلاب و محور مقاومت بسازم و در این مسیر از شخصیت بزرگوار شما برای فیلم خود الهام بگیرم و لذا هیچگاه حتی نیت این را نداشتم که نام و یا عنوانی از شما در اثر خود ببرم چرا که خود را در این جایگاه نمی‌بینم.

ثالثاً متأسفانه بار دیگر شیطنت رسانه‌ای سبب شد اقدامی که می‌توانست گامی مثبت در راستای اهداف انقلاب اسلامی بردارد، تضعیف گردیده و با حاشیه‌های ناجوانمردانه‌ای که پیش آمده حتی ممکن است ملغی گردد چرا که اولاً همانطوری که عرض کردم بنده قصد آوردن حتی نام شما را در فیلم خود نداشتم و ثانیاً در تاریخ 94/1/17 تکذیبیه‌ای در این رابطه به خبرگزاری فارس داده بودم و اصل ماجرا را به اطلاع عموم رساندم. همچنین لازم به ذکر است مصاحبه‌ای که از بنده در خبر 14 امروز 94/1/22 از شبکه اول سیما پخش شد مربوط به تاریخ 94/1/16 بوده است.

رابعاً این حقیر پس از مشاهده نامه شما بسیار متأثر شده وهیچ گاه راضی نبودم اولین آشنایی بنده با شما این چنین رقم بخورد چراکه شما همواره برای من نه تنها اسطوره بلکه فرمانده‌ای بوده و هستید که دوست داشتم مانند یک بسیجی در رکاب شما و در جبهه حق علیه باطل مبارزه کنم اما امروز ناراحتی و تأثر شما را نسبت به این حقیر می‌بینم و این موضوع برای بنده بسیار دردناک است.

اما در پایان خدمت فرمانده عزیزم عرض می‌کنم برای آنکه بتوانم دوباره لبخند رضایت شما را به دست آورم اطمینان می‌دهم سناریوی فیلم را تغییر داده و براساس آنچه شما به بنده دستور فرمودید اقدامات لازم را انجام دهم.

بسیجی کوچک شما سید سعید حسن پور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: