کد خبر: ۴۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 30
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در راستای افزایش تعرفه پزشکان در سال آینده باید در بخش های خدمات سرپایی، خدمات بستری و بازنگری مورد لزوم در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات، کارشناسی های لازم صورت بگیرد.

دکتر علیرضا زالی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب تأکید کرد: ما کارگروه تعرفه سال 94 را در نظام پزشکی تشکیل دادیم و کار کارشناسی آن از حدود یک هفته قبل در نظام پزشکی شروع شده است.

وی ادامه داد: امسال هم بنا است در 3 بخش ویزیت سرپایی یعنی خدمات سرپایی، خدمات بستری که عمدتأ هلدینگ است و بازنگری مورد لزوم در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات با مولفه کار کارشناسی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال سعی داریم گروه های مختلف دارای زمینه اشتراک در تعرفه را کنار هم بگذاریم،ما از نظر فنی و کارشناسی تقریبأ آماده هستیم که به صورت کامل طبق برنامه ریزی برنامه های تعرفه ای مان را آماده و قاعدتأ به مبادی مرتبط منتقل کنیم.

وی همچنین افزود: با توجه به این که بخشی از کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات که به بخش خدمات سرپایی اشعار دارد و بخش زیادی از خدمات سرپایی در آنجا قابل باز تعریف می باشد،نیازمند این است که در تعرفه سال آینده به صورت جدی به آن توجه شود و این امر از الویت هاست.

زالی بیان کرد: از نظر نظام پزشکی بحث بازنگری در تعرفه ویزیت سرپایی و بازنگری در موارد مورد لزوم کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در سال 94 با توجه به این که ما زمان مطلوب سازی تعرفه ها را از شروع حدود 3 تا 5 سال گمانه زنی کرده ایم باید در سال 94 این فرآیند نیز ادامه یابد.

وی تأکید کرد: حال اگر این فرآیند اصلاح تعرفه ای با همین مدل انجام نشود به طور قطع باز دچار کاستی در این زمینه خواهیم شد .و در این فرایند پیش بینی می کنیم که با همکاری وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان های بیمه گر بین 3 تا 5 سال به نقطه مطلوبش برسد. و برای انیکه اهداف عالی جامعه پزشکی را به منصه ظهور برسانیم باید این مسیر به صورت پویا  ادامه یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به شفا آنلاین گفت: حال آن که در صورت ایجاد خلل به طور قطع دچار چالش های تعرفه ای مانند سالهای گذشته خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین درخواست سازمان نظام پزشکی مشارکت گروه های مختلف است تا بتوانیم موانع فنی و تحلیلی این کار را آماده داشته باشیم و با برنامه ریزی های قبلی در سال آینده هم رشد مطلوب و منطقی تعرفه ها را بر اساس  بازده زمانی پیش بینی شده  داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: