کد خبر: ۴۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفا آنلاين- رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اعلام کرد: سالانه شاهد 18 هزار کشته و 310 هزار مجروح بر اثر حوادث جاده‌ای هستیم.

به گزارش شفا آنلاين،محمدحسین بخارائی رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در نخستین همایش جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان قزوین اظهار کرد: سوانح جاده‌ای سالیانه علاوه بر تحمیل خسارات جانی و مالی فراوان بر سلامت روح و روان بازماندگان نیز تأثیرات مخربی بر جای می‌گذارد.


بخارایی به فعالیت‌های آموزشی نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و موارد دیگر که بیشترین حادثه را در سطح جاده‌ها به وجود می‌آورند و این نهاد مردمی سعی دارد از طریق اقدامات آموزشی تخلفات را کاهش داده و تصادفات رانندگی را به حداقل برساند.

وی در پایان افزود: امید داریم با استفاده از دانش آموزان، فرهیختگان، بانوان، نخبگان، و اقشار تاثیر‌گذار در جامعه به پلیس راهنمایی و رانندگی کمک کنیم تا بستری مناسب برای توسعه‌ی ایمنی در سطح جاده‌های کشور ایجاد کنند تا شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای باشیم.

مانی‌فر سرپرست اداره کل راه شهرسازی استان قزوین از تلفات جاده‌ای آماری را منتشر کرد و افزود: در سال 85 تعداد کشته‌های جاده ای استان قزوین 672 نفر بوده که این آمار در سال 92 به 289 نفر رسیده است و در این حالی است که میزان تردد از 20 میلیون خودرو در سال 85 به 60 میلیون خودرو در سال 92 افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای را عامل انسانی تشکیل می‌دهد به طوری که 65 درصد سوانح رانندگی مربوط به خطای انسانی است و استان قزوین تلاش کرده با ارتقای فرهنگ عمومی در کاهش تلفات نقش به سزایی داشته باشد.

مانی فر در پایان خاطرنشان کرد: قزوین پنجمین استان کشور در تأسیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها است و امیدواریم که با راه اندازی تشکل‌های مردمی در کاهش سوانح رانندگی در تلفات جاده‌ای دراستان نقش موثری را ایفا کنیم.





ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: