کد خبر: ۳۴۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024July 08
انواع مختلف سلولی که در بافت تخمدان یافت می شوند، انواع مختلفی از کیست های تخمدان را ایجاد می کنند.

شفاآنلاین:سلامت>کیست های تخمدان کیسه های پر از مایع هستند که در داخل تخمدان ها قرار دارند. بسیاری از دختران و زنان در برخی مواقع دچار کیست تخمدان می شوند، اما اکثر کیست ها بدون درد و بی ضرر هستند. در واقع، اکثر کیست‌های تخمدان بدون درمان در عرض چند ماه برطرف می‌شوند. برخی از کیست های تخمدان می توانند علائم جدی تری ایجاد کنند و نیاز به درمان دارند. 

به گزارش شفا آنلاین:کیست‌ها و تومورهای تخمدان ممکن است در هر سنی ایجاد شوند، اما در بین بلوغ و یائسگی شایع‌تر هستند. برخی از کیست ها یا کیسه های پر از مایع در طول دوره طبیعی یک دختر ایجاد می شوند. اغلب، آنها تشخیص داده نمی شوند یا خود به خود حل می شوند. در بیشتر موارد، کیست های تخمدان کوچک هستند، اما در برخی شرایط می توانند بزرگتر شوند. در موارد دیگر، کیست تخمدان در ترکیب با تومورهای جامد رخ می دهد و نیاز به برداشتن جراحی با حفظ تخمدان دارد.

علت کیست تخمدان در دختران چیست؟

انواع مختلف سلولی که در بافت تخمدان یافت می شوند، انواع مختلفی از کیست های تخمدان را ایجاد می کنند. بسیاری از کیست ها در نتیجه چرخه قاعدگی ایجاد می شوند، اما کیست های کمتر شایع می توانند به روش های دیگر ایجاد شوند.


قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل


 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: