کد خبر: ۳۴۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 01
سازمان هواشناسی کشور در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه) خبر داد
شفاآنلاین>سلامت>سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی از یکشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه تا پایان وقت روز چهارشنبه هفته جاری ۱۵ فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: بر اساس این هشدار، شرایط فوق دوشنبه، ۱۳ فروردین ماه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و شرق گلستان، روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) در شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی و جنوب غرب کرمان و روز چهارشنبه (۱۵ فروردین ماه) در استان‌های مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد، نیمه غربی کرمان، شمال فارس، ارتفاعات البرز، در استان‌های البرز، تهران و مازندران رخ خواهد داد.


فعالیت سامانه بارشی در این ۱۴ استان

بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های مورد اشاره، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار خود به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

هشدار نارنجی در این سه استان

سازمان هواشناسی کشور همچنین در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه) خبر داد و اعلام کرد: طی این روز در شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی، مناطق مرکزی ارتفاعات و غرب کرمان بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های یاد شده است.

سازمان هواشناسی همچنین با توجه به روز طبیعت فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف را توصیه کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: