کد خبر: ۳۴۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 23
یکی از مسائل مهم در حوزه جوانی جمعیت حفظ و ارتقای کرامت مادری است که به منظور فرهنگ سازی این موضوع، در تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی منشور کرامت مادری به تصویب رسید و ابلاغ شد.
شفا آنلاین>سلامت>دکتر صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره تصویب منشور کرامت مادری در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اظهار کرد: «قانون جوانی جمعیت» اگر چه در حال اجراست، اما صرفاً با اجرای این قانون نمی‌توان همه مسائل مرتبط با ازدواج و فرزندآوری را حل کرد و نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه جوانی جمعیت حفظ و ارتقای کرامت مادری است و به منظور فرهنگ سازی این موضوع در تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی منشور کرامت مادری به تصویب رسید و ابلاغ شد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: منشور کرامت مادری مشخص می‌کند که نحوه ارتباط کلامی و غیرکلامی با مادر باردار، مادر دارای کودک دو سال اعم از شاغل و غیرشاغل و همچنین با مادرانی که به مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی مراجعه می‌کنند چگونه باشد همچنین این منشور، امکان شیردهی و استفاده از پارکینگ را برای مادران نیز پیش بینی کرده است.

جباری عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مرتبط با منشور کرامت مادری به همکاران وزارت بهداشت در مراکز مختلف ارائه می‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پایان عنوان کرد: منشور کرامت مادری سه محور تکریم فضای فیزیکی (مشخص کردن مسیر عبور مادران در مراکز بهداشتی و خدمات درمانی، تأمین پارکینگ و کالسکه و تأمین فضای شیردهی)، تکریم کلامی (برخورد مناسب همکاران با مادران) و تکریم فرآیندی (ارائه خدمات درمانی و بهداشتی با اولویت مادر باردار و مادر دارای کودک دو سال) است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: