کد خبر: ۳۳۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 08
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گقت: جامعه پزشکی از فوت کودک شش ماهه ناراحت است اما اینکه در برخورد اولیه بدون بررسی ابعاد پرونده برخورد‌های ناشایست با پرسنل درمانی صورت بگیرد، جای تأمل دارد. این برخوردها ممکن است خطرناک و تحریک‌آمیز باشد و چرخه خدمت به مردم را دچار وقفه کند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام اینکه وقایع اخیر بیمارستان مفید و اقداماتی که در برخورد با پرسنل بیمارستان صورت گرفت در شأن کادر درمان نیست، گفت: جامعه پزشکی از فوت کودک شش ماهه ناراحت است اما اینکه در برخورد اولیه بدون بررسی ابعاد پرونده برخورد‌های ناشایست با پرسنل درمانی صورت بگیرد، جای تأمل دارد. این برخوردها ممکن است خطرناک و تحریک‌آمیز باشد و چرخه خدمت به مردم را دچار وقفه کند.
ه گزارش شفا آنلاین:دکتر محمد رئیس‌زاده در حاشیه دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور به موضوع فوت کودک شش ماهه در بیمارستان کودکان مفید اشاره کرد و گفت: اگر در یک بیمارستانی اتفاقی رخ می‌دهد و قصوری اتفاق می‌افتد باید با آن برخورد شود. ما از تأخیر در رسیدگی به یک بیمار دفاع نمی‌کنیم و باید به صورت قانونی و با بررسی ابعاد مختلف پرونده با آن برخورد شود. اما اینکه یک فرد به شکل توهین‌آمیز و غیرقانونی با پرستار، پزشک، متخصص و کادر درمان برخورد می‌کند، به هیچ وجه قابل تحمل نیست.
دکتر رئیس‌زاده گفت: در خصوص پرونده کودک شش ماهه مراجع قضایی باید نظر تخصصی بدهند اما شکل برخورد با همکاران ما مناسب نیست. اینکه در مرحله بازپرسی عکس از همکاران گرفته شود موضوعی است که باید کارشناسان حقوقی نظر دهند.
مردم برای تحمل شرایط بحرانی نیاز به آموزش دارند
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «ایران» در خصوص آموزش به کادر درمان در برخورد با مراجعه‌کنندگان و همراهان بیماران برای جلوگیری از تنش میان همراه بیمار و پرسنل درمانی گفت: ای کاش به همین سرعتی که به موضوع فوت کودک شش ماهه پرداخته شد و آن برخورد اشتباه با پرسنل صورت گرفت در خصوص ضرب و شتم کادر درمان هم اقدامات مؤثر و بازدارنده انجام می‌شد. پرسنل کادر درمان آموزش‌های لازم در خصوص برخورد با بیمار و همراه نگران آن را دیده‌اند اما مردم شرایط کاری کادر درمان را در نظر نمی‌گیرند و بدون هیچ دلیلی پرسنل را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. بهتر است مردم آموزش ببینند تا در شرایط سخت خوددارتر باشند و با هر مشکلی که در روند درمان بیمارشان روی می‌دهد با کادر درمان درگیری فیزیکی نداشته باشند./ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: