کد خبر: ۳۳۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 06
دبیر کل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران اضافه کرد: قرار نیست نهاد دولتی با بودجه عظیمی که در اختیار آن قرار داده شده، محصولی را تولید کند که مردم آن را تولید می‌کنند و حتی مازاد بر نیاز تولید داریم

شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران گفت: درخواست داریم هلال احمر به عنوان نهادی امدادی و وزارت بهداشت که خود نهاد تصمیم گیر، ناظر و تنظیم گر است، به جای محصولاتی که تولیدکنندگان بخش خصوصی آن را تولید می‌کنند کالا‌های تخصصی را تولید کنند.


 به گزارش شفا آنلاین:خدایار عینی گفت: از نازک‌ترین سر سوزن موجود در جهان تا قطورترین آن‌ها یعنی از نوع ۱۶ تا ۳۱ در کشور تولید می‌شود.

دبیر کل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران ادامه داد: قیمت برای سرنگ و سرسوزن ملاک نیست، بالاترین قیمت برای عموم مردم سه تا سه هزارو ۵۰۰ تومان و میانگین مصرف سرنگ در یک فرد، سالانه ۱۰ عدد است که برای آن مبلغی برابر با ۳۰ هزار تومان هزینه می‌شود؛ هزینه‌ای که در سبد مصرف خانوار به چشم نمی‌آید، زیرا صددرصد مواد اولیه کالا‌های تولیدی ما، داخلی است یعنی مواد اولیه کالا‌های تولیدی را از پتروشیمی‌ها دریافت می‌کنیم.

وی افزود: همه تولیدات سرسوزن در یک شرکت مادر انجام می‌شود، این طور نیست که تمام کارخانه‌ها سرسوزن تولید کنند البته دو شرکت دیگر نیز سرسوزن تولید می‌کنند بنابراین تولید هر نوع سرسوزن برای شرکت مادر صرفه اقتصادی دارد، برای اهداف صادراتی سه میلیارد ظرفیت تولید سرنگ و سرسوزن ایجاد کردیم در حالیکه مصرف کشور برای سرنگ یک میلیارد قطعه است یعنی ما با یک سوم ظرفیت در حال تولید هستیم، زیرا در این بخش دو کارخانه دولتی با تولیدکنندگان بخش خصوصی رقابت می‌کنند و به علت مشکلات موجود، صادرات منتفی شده است.

عینی گفت: مطالبه‌ای که سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن داشتند متاسفانه به سرانجام نرسید با وجود اینکه به بالاترین مقام‌های کشور مراجعه کردیم، دستور دادند کارخانه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی از تولید کالا‌هایی که مردم توان تولید آن را دارند باید خارج شوند و به سمت تولید کالا‌های تخصصی و با فناوری بالا "های تک" بروند اما همچنان شرکت‌های دولتی در این بخش فعال هستند.

دبیر کل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن ایران اضافه کرد: قرار نیست نهاد دولتی با بودجه عظیمی که در اختیار آن قرار داده شده، محصولی را تولید کند که مردم آن را تولید می‌کنند و حتی مازاد بر نیاز تولید داریم و با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنیم، اساسنامه هلال احمر، امدادی است و صلیب سرخ جهانی سال ۲۰۰۰ به همه نهاد‌های امدادی کشور‌ها دستور اکید داده است از کار‌های اقتصادی فاصله بگیرند، اما در ایران متاسفانه تناقض عملکرد وجود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: اقداماتی برای توسعه پایدار صنعتی در تجهیزات پزشکی صورت گرفته، اما متاسفانه هرکاری هم می‌کنیم هلال احمر و هم وزارت بهداشت از تولید خارج نمی‌شوند که این موضوع از مشکلات تولیدکنندگان ملزومات پزشکی است. / خبرگزاری صدا و سیما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: