کد خبر: ۳۳۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 05
خودروهای اورژانس فعلی برای شهرستان خمام با جمیعتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر جوابگو نخواهند بود؛

شفا آنلاین>سلامت>خودروهای اورژانس فعلی برای شهرستان خمام با جمیعتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر جوابگو نخواهند بود. ضمن‌آنکه هر پایگاه اورژانس باید حداقل ۲ آمبولانس داشته باشد، اما کمبود آمبولانس سبب‌شده تا برخی از پایگاه‌ها با یک‌دستگاه‌ آمبولانس فعالیت کنند.

 به گزارش شفا آنلاین:حمله اخیر به یکی‌از تکنسین‌های اورژانس در محدوده روستای مصردشت به‌دلیل تاخیر بازتاب گسترده‌ای در کل کشور داشته، که در نهایت به دستگیری عامل ضرب‌و‌شتم پرسنل اورژانس منجر گردیده است.

اگرچه رفتارهای خشونت‌آمیز علیه امدادگران نادرست است، اما توجه به این‌نکته الزامی‌است که شهرستان خمام به‌دلیل گردشگرپذیری، وسعت جغرافیایی ۱۶۰ کیلومتری، نزدیکی به منطقه آزاد، ساحل دریا و مرداب، و همچنین وجود کافه‌ها و رستوران‌های بسیار، از حجم بالای تردد در ساعات مختلف شبانه‌روز برخوردار بوده و در ایام تعطیلات بیشتر جاده‌های این‌شهرستان با ترافیک مواجه هستند.

علاوه‌براین، استعلام از منابع آگاه محلی از وقوع حدود ۲ الی ۳ سانحه جاده‌ای در روز در حوزه استحفاظی این‌شهرستان حکایت دارد، که بعضاً منجر به جرح بوده و وجود تنها ۲ خودروی اورژانس برای کل شهرستان پاسخگو نخواهد بود. شهرستانی‌که فاقد بیمارستان است و بیماران و مصدومین باید به‌ناچار به بیمارستان‌های واقع‌در شهرستان‌های رشت و انزلی مراجعه نموده و همین‌موضوع بر اهمیت توجه بیشتر به زمان طلایی برای نجات جان افراد دلالت دارد.

از سوی دیگر، شهرستان رشت در این‌ایام با توجه به اصلاح هندسی میدان فرزانه و ساخت پل در محدوده میدان نیروی دریایی به اوج ترافیک خود رسیده و حرکت اورژانس به‌سوی بیمارستان و بازگشت آن به پایگاه -با توجه به عدم وجود خودروی رزرو در پایگاه‌های شهرستان خمام- امری زمان‌بر است.

اگرچه رسیدگی به حوادث بیرون‌از محدوده شهرستان یا حضور بر بالین بیماران، ماموریت‌های اورژانس خمام را دوچندان می‌نماید اما تقریباً در بسیاری‌از تصادفات مردم از تاخیر اورژانس گلایه‌مند بوده، که اظهارات مدیرکل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور نیز بر همین‌موضوع صحه می‌گذارد.
او درخصوص حادثه اخیر گفته‌بود کمبود آمبولانس سبب تاخیر در رسیدن به محل شده بود؛ ضمن‌آنکه هر پایگاه اورژانس باید حداقل ۲ آمبولانس داشته باشد، اما کمبود آمبولانس سبب‌شده تا برخی از پایگاه‌ها با یک‌دستگاه‌ آمبولانس فعالیت کنند.

بار دیگر تاکید می‌گردد که خودروهای اورژانس فعلی برای شهرستان خمام با جمیعتی بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر جوابگو نخواهند بود؛ لذا از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی انتظار می‌رود به‌طور ویژه‌تری به این‌شهرستان نوپا توجه نموده و هرچه زودتر برای رفع این‌مشکلات چاره‌اندیشی شود، زیرا بازی با جان افراد تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نمی‌باشد. / دیارمیرزا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: