کد خبر: ۳۳۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 03
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه در آبان ماه وضعیت خوبی در بحث تأمین شیرخشک داشتیم و امیدواریم که این وضعیت مطلوب و حتی بهتر از آن را در آذر ماه هم شاهد باشیم.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: توزیع ماهانه شیر خشک در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان از افزایش سرعت تأمین و توزیع شیر خشک دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود. 

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سیدحیدر محمدی روز گذشته در اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد افزود: طی آبان ماه امسال هشت میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است. 

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین پنج میلیون تا پنج میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است. 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه در آبان ماه وضعیت خوبی در بحث تأمین شیرخشک داشتیم و امیدواریم که این وضعیت مطلوب و حتی بهتر از آن را در آذر ماه هم شاهد باشیم.

محمدی افزود: گروه‌های نظارتی در سراسر کشور بازدید از تمامی شرکت‌های پخش را در دستور کار قرار داده‌اند و با صدور برنامه توزیع توسط معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی، شیرخشک موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود. 

وی اظهارکرد: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به‌منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین آن برای نوزادان، سازمان غذا و دارو گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور ایجاد کرد بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند. 

محمدی با بیان این که یکی از مشکلات ما مطالبات بیمه‌ها بوده که در پرداختی‌ها به شرکت‌های خصوصی هم مشکل ایجاد کرده است ادامه داد: از بیمه‌ها می‌خواهیم که عملکرد بهتری در پرداخت به شرکت‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشند. 

سرپرست معاونت توسعه، مدیریت سازمان غذا و دارو هم در این اجلاس گفت: در حوزه آزمایشگاه‌ها، انبارها، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مورد نیاز براساس نیازهای دانشگاه‌ها حمایت لازم صورت می‌گیرد و طبق اعتبارات پیش‌بینی شده منابع ۲۰ میلیون دلاری از محل بانک جهانی تخصیص می‌یابد که بخشی از آن به قطب ۹ و علوم پزشکی مشهد که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و غیرایرانی بوده اختصاص می‌یابد. دکتر میرزا زاده افزود: نظارت ویژه‌ای در زمینه رسیدن شیرخشک تولیدی به دست مصرف کننده حقیقی صورت می گیرد . / ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: