کد خبر: ۳۳۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 03
متأسفانه اخیراً مشاهده شده برخی افراد غیرفوق‌تخصص و برخی تکنیسین‌ها و... به وسیله تبلیغات فریبنده و پیشنهاد قیمت پایین، انواع عمل لیپوساکشن و... را با همکاری مراکز جراحی انجام می‌دهند که به‌دلیل اینکه در این حوزه آموزش و دوره لازم را ندیده‌اند، بیمار دچار عوارض مختلف شدید شده و حتی منجر به مرگ فرد می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: با احتمال زیاد، لیپوساکشن بیشترین آمار مرگ‌ومیر را در جراحی‌های زیبایی دارد. سیدنجات حسینی افزود: به‌طور کلی به عموم مردم آگاهی بدهیم که جراحان فوق‌تخصص پلاستیک و زیبایی، تنها کسانی هستند که به‌صورت قانونی می‌توانند انواع جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک را انجام دهند؛ چرا که در طول دوره سه‌ساله این آموزش‌ها را دیده‌اند و هر کسی نمی‌تواند بدون داشتن مدرک فوق‌تخصص جراحی پلاستیک این اعمال جراحی را انجام دهد.
به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: متأسفانه اخیراً مشاهده شده برخی افراد غیرفوق‌تخصص و برخی تکنیسین‌ها و... به وسیله تبلیغات فریبنده و پیشنهاد قیمت پایین، انواع عمل لیپوساکشن و... را با همکاری مراکز جراحی انجام می‌دهند که به‌دلیل اینکه در این حوزه آموزش و دوره لازم را ندیده‌اند، بیمار دچار عوارض مختلف شدید شده و حتی منجر به مرگ فرد می‌شود.
حسینی به مهر گفت: برخی افراد غیرفوق‌تخصص که با اصول علمی لیپوساکشن آشنا نیستند، این عمل‌های مهم را حتی در مطب یا مکان‌های زیرزمینی بدون امکانات انجام می‌دهند که به‌گونه‌ای بازی با سلامت و جان مردم است.
این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی متذکر شد: از مهم‌ترین عوارضی که طی انجام عمل لیپوساکشن توسط فرد غیرفوق‌تخصص انجام شده، می‌توان به بروز نکروز، آمبولی چربی، آمبولی لخته خون، کم‌خونی، صدمه احشای داخل شکمی، عفونت و آبسه محل تزریق چربی، اغما‌رفتن و حتی در برخی موارد فوت بیمار اشاره کرد.
نجات حسینی افزود: علت بروز عوارض عمل لیپوساکشن توسط افراد غیرفوق‌تخصص را در اغلب موارد می‌توان ساعات طولانی بیهوشی، صدمه به کبد و طحال و احشای شکمی و کشیدن چربی بیش از حد در یک مرحله اشاره کرد.
نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران عنوان کرد: متأسفانه در شهریور امسال ۳ مورد فوتی به‌دلیل انجام عمل لیپوساکشن توسط افراد غیرفوق‌تخصص و 4مورد نیز در تیر و خرداد امسال گزارش شده است.
وی افزود: حدود ۱۴ بیمار طی یک سال نیز به‌دلیل انجام عمل لیپوساکشن توسط افراد غیرفوق‌تخصص، دچار پارگی داخل احشا شده‌اند که می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد.
وی در پایان گفت: متأسفانه مثلث دلال - بلاگر و تکنیسین و مراکز جراحی متخلف، عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی‌رویه و لیپوساکشن‌های غیرضروری هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: