کد خبر: ۳۳۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 02
بعد از عمل و درحالی‌که انتظار داشتم، دردهایم تسکین پیدا کند، اما روزبه‌روز حالم بدتر می‌شد و با عفونت بخیه‌ها متوجه شدم که داخل شکم‌ام دچار سوختگی و عفونت شدید شده است.
شفا آنلاین>سلامت>فاطمه، بانوی ۵۵ساله‌ای از غرب کشور است که چندی پیش با مراجعه به یکی از کلینیک‌های شهر خود اقدام به برداشتن چربی‌های شکم با استفاده از لیزر کرده اما برای او جراحی زیبایی مساوی بوده با سوختگی و عفونت داخل شکم. او تجربه‌ خود را این چنین درمیان گذاشته است: بعد از عمل و درحالی‌که انتظار داشتم، دردهایم تسکین پیدا کند، اما روزبه‌روز حالم بدتر می‌شد و با عفونت بخیه‌ها متوجه شدم که داخل شکم‌ام دچار سوختگی و عفونت شدید شده است. بعد از اطلاع از این موضوع، دیگر به پزشک خود اطمینان نداشتم، اما پزشک دیگری هم با آن وضعیت مرا قبول نمی‌کرد، زیرا احتمال انتقال عفونت به کل بدن وجود داشت، تا اینکه نهایتا یک پزشک آشنا کار درمانم را شروع کرد.
به گزارش شفا آنلاین: فاطمه که هیچ‌گاه خاطره آن روزها از ذهنش پاک نمی‌شود، ادامه می‌دهد: شاید باورتان نشود اما عرض شکم من به‌مدت ۳‌ ماه کاملا باز بود تا هر روز شست‌و‌شو و عفونت‌ها از آن خارج شود. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم زمانی که پرستار مجبور بود همه مشت خود را در شکم من بچرخاند تا کار شست‌و‌شو به درستی انجام شود، چقدر فریاد می‌زدم و خانواده‌ام چقدر عذاب می‌کشیدند. واقعا تجربه تلخ و دردناکی بود که امیدوارم برای هیچ‌کس پیش نیاید.
این روایت فقط بخش بسیار کوچکی از آن چیزی است که بر اثر جراحی‌های زیبایی ممکن است بر سر افراد بیاید، اما متأسفانه کمتر از این عوارض صحبت می‌شود، چون نه قربانیان دل‌شان می‌خواهد کسی از ناکامی‌شان خبردار شود و نه علاقه‌مندان به جراحی، تمایلی به شنیدن این عوارض و تردید در تصمیم‌شان دارند که خروجی‌اش می‌شود ناآگاهی، افزایش روزبه‌روز آمار جراحی‌های زیبایی و عوارضی که به قیمت مختل شدن زندگی افراد و خانواده‌های‌شان تمام می‌شود./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: