کد خبر: ۳۳۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 30
کاشت ناخن منجر به ورود چندین ماده شیمیایی سمی و خطرناک به بدن می شود که این امر در دراز مدت سلامتی و زیبایی شما را به خطر خواهد انداخت.
شفا آنلاین>سلامت> این روزها شاهد آن هستیم که چهره طبیعی ناخن ها جای خود را به ناخن های عجیب و غریب و متنوع داده اند و برای بعضی تامین هزینه کاشت ناخن از نان شب هم واجب تر شده است. اگر از شما بخواهیم که در ازای سمی که به بدن تان وارد میکنیم هزینه بدهید، قبول میکنید؟ خیر! درباره کاشت ناخن هم همین موضوع صدق میکند.

به گزارش شفا آنلاین: کاشت ناخن دقیقا منجر به ورود مواد شیمیایی خطرناک به بدن می شود این در حالیست که طرفداران آن ماهانه برای این مواد سمی هزینه میکنند. شاید از ابتدا متوجه این مسئله نباشید اما در طولانی مدت قطعا شاهد اثرات مخرب و بیماری هایی خواهید شد که ریشه آنها را در سالن های زیبایی پیدا خواهید کرد.

زیبایی مصنوعی به نرخ ابتلا به سرطان

 اگر روزی خبر ابتلا به سرطان کسی را که مرتب ناخن هایش کاشت بوده را شنیدید، تعجب نکنید. چراکه تحقیقات علمی نیز خطرات جدی کاشت ناخن را مشخص کرده است.

در همین زمینه سایت خبری هاروارد هلث با اشاره بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست بر اثر کاشت ناخن می نویسد؛ وقتی لاک ژل روی ناخن گذاشته می شود، طی فرآیند «کیورینگ» ناخن در دستگاه های مخصوص و در زیر یک لامپ قرار میگیرد تا فورا لاک روی آن خشک و سفت شود. لامپ های فرآیند کیورینگ اشعه ماوراء بنفش را ساطع می کنند که این اشعه ها یکی از عوامل شناخته شده آسیب سلولی و پیری است و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند.

تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات، سه ماده سمی شیمیایی مورد استفاده در کاشت ناخن!

بنابر اعلام سایت خبری دِکامورسیشن نیز محصولات مراقبت و زیبایی ناخن حاوی بسیاری از مواد سمی و خطرناک ازجمله ترکیبات سرطان زایی مانند فرمالدئید و موادی که سیستم غدد درون ریز را مختل می کنند، هستند. سه ماده سمی تولوئن، فرمالدئید و دی بوتیل فتالات از مواد اصلی مصرفی ناخن کارهای آرایشگاه هاست که اثرات جدی بر سلامتی میگذارند.

تولوئن یک حلال رایج است که سطح صافی را روی ناخن ایجاد و رنگ را به طور مرتب پخش میکند اما می تواند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد و باعث آسیب به روند تولید مثل شود. فرمالدئید نیز یک ماده سرطان زا شناخته شده است که برای استحکام بیشتر ناخن به کار می رود. دی بوتیل فتالات که یکی دیگر از مواد شیمیایی مصرفی در کاشت ناخن است نیز با ایجاد مشکلاتی در باروری در ارتباط است.

سوهان ناخن یا سوهانی به جان سلامتی بدن

حتی اگر از جنبه زیبایی هم بخواهیم به موضوع کاشت ناخن نگاه کنیم، باید بدانید که این کار در دراز مدت به زیبایی طبیعی ناخن هایتان هم آسیب میزند.

بر اساس نوشته سایت خبری اِمریکن آکادمی؛ استفاده دائمی از سوهان برای کاشت ناخن، ناخن های طبیعی شما را به شدت ضعیف می کند. مواد شیمیایی موجود در ناخن های مصنوعی نیز با ایجاد شکاف و تحریک پوست اطراف ناخن به شدت به صفحه ناخن  آسیب میزند.

بطور کلی مضرات کاشت ناخن شامل قرار گرفتن در معرض نور uv، ورود سه ماده سمی شیمیایی به بدن و در نتیجه ابتلا به سرطان، مشکلات تولید مثل، شکنندگی و خشکی شدید ناخن ها، نازک شدن ناخن، لایه برداری و خراشیده شدن است. حال باید دید این حجم از آسیب به سلامتی تنها برای زیبایی، ارزش هزینه کردن دارد یا خیر.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: