کد خبر: ۳۳۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 30
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دخالت آرایشگران و غیر متخصص‌ها در امورات پزشکی به یک معضل تبدیل شده است.
شفا آنلاین>سلامت>سعید جاودان سیرت در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی گفت: دخالت در امور پزشکی توسط آرایشگران و افراد غیرمتخصص به یک معضل تبدیل شده است و روزانه چندین نفر به همین دلیل در بیمارستان‌ها بستری می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال جاری یک هزار و ۱۱۸ مورد بازدید از آرایشگاه‌ها انجام شد که ۹۸ مورد پلمب شدند، ۵۷ مورد به دادگاه معرفی شدند که برای ۱۵ نفر رای صادر شد و ۲۳ دستگاه در خصوص کارهای زیبایی ضبط شد.

 

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۳۰ مورد اقلام غیربهداشتی ارایشگاه‌ها ضبط شد، گفت: نیازمند همکاری برخی سازمان‌های نظارتی جهت رفع مشکلات هستیم.

در ادامه عظیمی معاون اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتیاد، طلاق و کودکان کار سه آسیب اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد هستند که باید برای آنها تدابیری اندیشیده شود.

مسعود نوری مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم خواستار تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی استان شد و گفت: در صورت اختصاص اعتبار کارهای خوبی می‌توان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه آسیب های اجتماعی با جلسات و پشت میز نشینی حل نمی‌شود خواستار کار میدانی و اجرایی از مدیران شد.

سید علی احمدزاده افزود: به اندازه کافی کارهای پژوهشی انجام شده و در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها موجود است که از این پژوهش‌ها در راستای کاهش  میدانی و اجرایی استفاده شود.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است اما در زمینه آسیب های اجتماعی رتبه بالاتری نسبت به از استان های توسعه یافته اطراف دارد که جای تاسف است.

احمدزاده با اشاره به اینکه اطلس مسائل اجتماعی استان هر چه سریعتر تدوین و کار انجام شود، افزود: به کارهای قرارگاهی اعتقاد بیشتری دارم و از مدیران و متولیان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی خروجی می‌خواهم.

 

استاندار بیان کرد: آسیب های اجتماعی در برخی شهرستان‌های استان زیاد است اما برخی مناطق آنطور که روی زبان هستند درگیر نیستند و همین موضوع باعث شده از مناطقی که آسیب ها بیشتری دارند غافل شویم.

وی با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل شود، گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی کار فرهنگی بیشتری انجام شود چرا که برخی از آسیب های اجتماعی که با آن مواجه هستیم نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی و دینی است.

احمدزاده با بیان اینکه همه در قبال آسیب های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مسئول هستیم افزود: از ظرفیت افراد و شخصیت های تاثیرگذار برای حضور در مناطقی که آسیب های اجتماعی بالایی دارد استفاده شود.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: