کد خبر: ۳۳۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
کنکور امسال چه تمایزی با آزمون‌های سال‌های گذشته دارد؟
شفا آنلاین>عمومی>امروز نخستین مرحله ماراتن نفسگیر کنکور1403 کلید خورد و ثبت‌نام نوبت اول آن آغاز شد. این آزمون علمی که از سال گذشته در مسیر تغییر و تحولی کلی قرار گرفته، امسال نیز با تغییراتی همراه است و داوطلبان شاهد مواردی مانند افزایش تأثیر قطعی سوابق تحصیلی، برگزاری آزمون ترمیم معدل، برگزاری 2مرحله کنکور و... خواهند بود. آنچه چگونگی برگزاری این آزمون را با ابهاماتی روبه‌رو کرده، مصوبه مجلس در شهریور‌ماه است که مسیر تحولات کنکور را با چالش روبه‌رو می‌کند.  

1405 مصوبه اجرا می‌شود
به گزارش شفا آنلاین:اگر چه مصوبه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه ۲۸شهریور امسال، سازمان سنجش را مکلف کرده که از سال1405 به روال دهه‌های گذشته و با تأثیر مثبت سوابق تحصیلی، آزمون کنکور را برگزار کند، اما این مصوبه بر مراحل برگزاری کنکور امسال تأثیری ندارد و داوطلبان همان مسیری را طی می‌کنند که از سال گذشته ریل‌گذاری و آغاز شده است. در کنکور امسال داوطلبان می‌توانند در هر 2 مرحله آزمون کنکور که در اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود شرکت کنند، اما نتایج مرحله‌ای که داوطلب تعیین می‌کند، برای محاسبه نتایج آزمون لحاظ می‌شود. افزایش تأثیر سوابق تحصیلی از مهم‌ترین وجوه تمایز کنکور امسال با کنکور سال گذشته است.

دروس عمومی در کنکور امسال
چگونگی تأثیرگذاری دروس عمومی در کنکور1403 ابهام دیگری است که پیش روی داوطلبان امسال قرار دارد. این ابهام که در پی اظهارنظرهای مختلف نمایندگان مجلس پیرامون مصوبه 28شهریور به‌وجود آمده، داوطلبان را با نگرانی روبه‌رو کرده است. داوطلبان با توجه به تغییراتی که سال گذشته در ساختار کنکور رخ داده و دروس عمومی از برنامه آزمون حذف و فقط در امتحانات نهایی مورد سنجش قرار می‌گیرند، در تمرین تست‌زنی بر دروس عمومی تمرکز نداشته‌اند و احتمال قرار گرفتن دروس عمومی در آزمون کنکور می‌تواند بر نتایج کلی داوطلبان تأثیر منفی داشته باشد. اطلاعیه اخیر سازمان سنجش بر این نگرانی داوطلبان کنکور خط‌بطلان کشیده و در آن تأکید شده که امسال نیز مانند سال گذشته دروس عمومی فقط به‌صورت تشریحی در امتحانات نهایی مورد سنجش قرار می‌گیرند و تأثیر آنها در سوابق تحصیلی داوطلبان تعیین‌کننده است.



 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: