کد خبر: ۳۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 16
بالاترین خطر تشخیص در زنانی بود که بیشترین تماس با آلاینده های پی‌ام ۲.۵ را داشتند.
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه تازه منتشر شده در مجله "Frontiers" نشان می‌دهد که قرارگرفتن در معرض آلایندههای هوا در طولانی مدت خطر گرفتگی‌های مداوم و دردناک دوران پریود را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:این یافته‌ها بر اساس پژوهش‌های انجام شده توسط دانشمندان بیمارستان دانشگاه پزشکی چین در تایوان به دست آمده است. این پژوهشگران داده‌های ۲۹۶۰۷۸ زن از گروه ۱۶ تا ۵۵ سال در تایوان که تا پیش از سال ۲۰۰۰ سابقه دیسمنوره (یک بیماری زنان در ارتباط با گرفتگی‌های قاعدگی) نداشتند را مورد بررسی قرار دادند.

داده‌های جمع‌آوری شده شامل قرار گرفتن طولانی مدت زنان در معرض آلاینده های هوا، از جمله اکسید نیتروژن، مونوکسیدکربن، اکسید نیتریک و پی‌ام ۲.۵ بوده است. پژوهشگران با مشاهده داده‌ها دریافتند که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳  حدود ۴.۲ درصد از زنان دچار دیسمنوره بودند.

این داده‌ها همچنین شامل زنان جوانی می‌شد که اغلب کم درآمد بودند و در مناطق شهری زندگی می‌کردند. در این مطالعه مشخص شد  زنانی که آلودگی محل زندگیشان در چارک بالایی قرار دارد در مقایسه با زنانی که آلودگی محل زندگیشان در چارک پایین قرار دارد ۱۶.۷ تا ۳۳.۱ درصد بیشتر در معرض دیسمنوره قرار دارند.

بالاترین خطر تشخیص در زنانی بود که بیشترین تماس با آلاینده های پی‌ام ۲.۵ را داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: