کد خبر: ۳۳۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 14
دکتر علی بهادر که از ابتدای صبح دیروز نیز به عنوان رئیس تیم جراحی در اتاق عمل حضور داشت، با اعلام خبر موفقیت در جداسازی کبد این دو خواهر دوقلو به نام‌های رقیه و ‌ام‌البنین گفت: با توجه به اشتراک لوزالمعده نوزادان، تکمیل جراحی جداسازی به مرحله بعد و پس از بررسی‌های بیشتر موکول شد.
شفا آنلاین>سلامت>مرحله نخست عمل جراحی جداسازی خواهران دوقلویی که از ناحیه شکم به‌هم چسبیده هستند، در بیمارستان نمازی شیراز با جداسازی کبد نوزادان، به پایان رسید.

به گزارش شفا آنلاین: این دوقلوهای سه‌ماهه اهوازی از ابتدای صبح دیروز، در بیمارستان نمازی شیراز و با حضور تیمی از پزشکان متبحر شیرازی از گروه‌های مختلف، تحت عمل جراحی پیچیده جداسازی قرار گرفتند.
 دکتر علی بهادر که پیش از این، موفقیت در جداسازی دوقلوهای به‌هم چسبیده را در کارنامه خود دارد و از ابتدای صبح دیروز نیز به عنوان رئیس این تیم جراحی در اتاق عمل حضور داشت، با اعلام خبر موفقیت در جداسازی کبد این دو خواهر دوقلو به نام‌های رقیه و ‌ام‌البنین گفت: با توجه به اشتراک لوزالمعده نوزادان، تکمیل جراحی جداسازی به مرحله بعد و پس از بررسی‌های بیشتر موکول شد.
 این پزشک فوق‌تخصص جراحی کودکان ابراز امیدواری کرد با افزایش سن این دو نوزاد دوقلو و بررسی‌های بیشتر، مرحله بعد جداسازی با موفقیت، به طور کامل به انجام برسد. پزشک فوق‌تخصص جراحی اطفال دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز گفت: با وجود انجام اقدامات تشخیصی لازم، مواجهه با موارد غیرقابل پیش‌بینی در حین عمل، پیچیدگی و حساسیت ویژه را در مورد انجام این جراحی به همراه داشت و به دلیل چسبندگی قابل‌توجه این دو خواهر دوقلو در بخش‌های کبد و روده و لوزالمعده، سطح دشواری این جراحی نسبت به جراحی پیشین جداسازی دوقلوها، پیچیده‌تر ارزیابی شد. مهدی فروغی افزود: با تلاش‌های انجام شده، کار جداسازی کبد دو نوزاد، طی عمل چندساعته انجام گرفت.وی ادامه داد: با توجه به سن پایین دوقلوها، عمل‌های بعدی جداسازی در این مرحله قابل انجام نبود و به آینده جهت بررسی‌های بیشتر و افزایش سن نوزادان موکول شد. پیش از این در سال‌های 1390 و 1393، دو جراحی موفقیت‌آمیز جداسازی دوقلوهای چسبیده، به دستان تیم پزشکان شیرازی، به ثبت رسیده است و با گذشت حدود یک دهه، این کودکان هم‌اکنون زندگی را در شرایط عادی تجربه می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: