کد خبر: ۳۳۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 16
این جنایت وحشتناک حوالی ۸ تا ۱۰ شب رخ داده یعنی زمانی که صفحات حوادث روزنامه‌ها بسته شده و اخبار رد شده بود.
شفا آنلاین>اجتماعی>جوادث>آغاز داستان از خبر هولناکی بود که شنبه شب به سرعت منتشر شد: « داریوش مهرجویی کارگردان معروف سینما به همراه وحیده محمدی‌فر همسرش، در ویلای محل زندگی‌شان واقع در شهرک زیبادشت فردیس کرج به قتل رسیده‌اند.»

به گزارش شفا آنلاین:این جنایت وحشتناک حوالی ۸ تا ۱۰ شب رخ داده یعنی زمانی که صفحات حوادث روزنامه‌ها بسته شده و اخبار رد شده بود. اول صبح یکشنبه ۲۳ مهر راهی ویلای داریوش مهرجویی می‌شویم؛ جایی که او و همسرش سلاخی شده‌اند و این آغاز یک ماجرای عجیب، پیچیده و رعب‌آور جنایی است. جایی که مونا دختر ۱۷ساله داریوش و وحیده، جنازه خونین پدر و مادر را پیدا می‌کند.

پیدا کردن لوکیشن خانه مهرجویی کار راحتی نیست؛لااقل برای کسی که از تهران بیاید و به منطقه زیاد آشنا نباشد. جایی در نزدیکی محمدشهر به نام منطقه فرخ‌آباد، حوالی مشکین‌دشت وجود دارد که تاکسی اینترنتی وارد آنجا می‌شود و می‌گوید لوکیشن اینجاست.اما اینجا نه شهرک زیبا‌دشت وجود دارد و نه در این نزدیکی شهرک دیگری است که احتمال بدهیم شاید همان محل موردنظر ما باشد.

پرسان پرسان متوجه می‌شویم که باید از جاده فرخ‌آباد به سمت زیبادشت برویم و بعد از رد کردن در ورودی شهرک زیبادشت شمالی به سمت شهرک زیبادشت مرکزی می‌رسیم. حالا مقابل شهرک ویلایی ایستاده‌ایم که معلوم نیست آخرین‌بار مهرجویی و همسرش چند روز قبل از آن عبور کرده و وارد محل زندگی‌شان شده‌اند. داستان رعب‌آور در لادن غربی پلاک ۱۴.

شاید آخرین‌بار برای نگهبانی که کنار در ایستاده دستی هم تکان داده باشند.لبخندی زده و به سمت ویلای خود رفته باشند. در همان زمان که وحیده در صفحه اینستاگرام خود خبر از تهدید و رعب و وحشت توسط فردی داده بود که نمی‌دانیم و نمی‌دانست که چه کسی است و چندی قبل پشت شیشه پنجره به او زل زده بود.

با هماهنگی دادستان فردیس وارد شهرک ویلایی می‌شویم.شهرکی که پیمودن مسافت سر تا ته آن حتما نیاز به خودرو دارد.میدان‌بندی و خیابان‌های عریض دارد با ویلاهای لاکچری و بزرگ. برخی ویلاها قدمت زیادی دارند و ویلای مهرجویی در خیابان لادن غربی این شهرک هم یکی از همان ویلاهای قدیمی بزرگ است که در انتهایی‌ترین محل شهرک واقع شده است و جایی در نزدیکی دیوارهای منتهی به خیابان پشتی شهرک قرار دارد. نگاهی سرسری به این دیوارها و موقعیت شهرک به خوبی روشن می‌کند که پریدن از دیوارها و ورود به شهرک برای کسی که سوءقصدی دارد اصلا سخت نیست!

این شهرک در مقابل درهای ورودی نگهبانی دارد و نگهبانان ورود و خروج خودروها و افراد را کاملا کنترل کرده و تحت نظر دارند اما همه این‌ها تا زمانی ضامن برقراری امنیت است که کسی قصد ورود به شهرک از راهی جز درهای اصلی را نداشته باشد! در خیابان‌های عریض و خلوت شهرک هم به راحتی می‌شود جولان داد.

بیشتر ویلاها وسط باغی انبوه واقع شده‌اند که اگر کسی بخواهد نقشه‌ای شوم را عملی کند حتی می‌تواند پنهانی وارد ویلا شده و چند ساعتی لابه‌لای درختان و بوته‌های انبوه پنهان شده و در تاریکی شب از موقعیت سوءاستفاده کرده و نقشه خود را عملی کند. هر چند در این شهرک ویلاهای نوسازی وجود دارد که دیوارهای بلند داشته و امنیت آن به خوبی تامین شده است.اما اطراف ویلای مهرجویی با پرچین‌هایی محصور شده که ارتفاع کوتاهی دارند، این‌قدر کوتاه که ویلا از داخل کوچه کاملا مشخص است و حتی فردی که زیاد بلند قد نباشد هم می‌تواند به راحتی از دیوار بپرد و وارد حیاط ویلا شود.

فلش بک به لحظه وقوع قتل
مونا نام دختر ۱۷ساله داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر است. او اولین کسی بود که با جسد پدر و مادرش روبه‌رو شد. ساعت حدود ۸ شب ۲۲ مهر ماه، پدرش به او پیامک زده و گفته بود که شام آش دوغ داریم و زودتر به خانه بیا. مونا که در هنگام حادثه سر کلاس بود بعد از پایان کلاسش با پدر و مادر خود تماس گرفت اما آنها گوشی تلفن همراه خود را پاسخ نمی‌دادند. همین باعث شده بود که دختر نوجوان نگران شود و زمانی که نزدیک ویلای محل سکونتشان شد با یکی از اقوام خود تماس گرفته و گفته بود که می‌ترسم تنهایی وارد ویلا شوم.

برای همین فامیل آنها به او گفته بود که خودش را به ویلای آنها می‌رساند و دقایقی بعد حدود ساعت ۱۰ شب؛ مونا و فامیلشان به ویلا رسیدند اما باز هم اضطراب به مونا مجال نداد و به تنهایی وارد ویلا شد. فقط چند ثانیه از ورودش به ویلا گذشته بود که صدای فریادهای پی در پی او خبر از یک فاجعه داد.جسد غرق در خون پدر و مادرش در خانه روی زمین افتاده بود و موضوع بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مخابره شد.

اولین مطلبی که در کنار خبر به قتل رسیدن این کارگردان مشهور و همسرش به چشم می‌خورد این بود که همسر مهرجویی چند روز قبل در صفحه شخصی اینستاگرام خود خبر از تهدید شدن توسط فردی ناشناس داده و گفته بود فردی چاقو به دست پشت شیشه پنجره‌شان آمده و گفته حسابتان را می‌رسم!

همچنین وحیده محمدی‌فر همسر مهرجویی از چندین فقره سرقت از خانه‌اش نیز خبر داده و گفته بود دو سنتور با اسم و عکس داریوش مهرجویی و بهرام رادان برای فیلم علی سنتوری و لپ‌تاپ آنها سرقت شده است. حالا با قتل هولناک این زوج انگار پازل یک فیلم جنایی تمام عیار تکمیل شده است. حتي نقل قولي وجود دارد كه گفته مي‌شود مهرجويي به يكي از آشنايان خود به تازگي گفته بوده در اين خانه احساس امنيت نمي‌كند و مي‌خواهد هفته آينده براي زندگي به تهران برود. حتي همسرش هم تمام اسناد و مدارك مهم‌شان را به خانه يكي از بستگان برده بوده است.

قاتل اول مهرجویی را کشته!
ماموران پلیس آگاهی البرز و تیم جنایی به همراه حسین ناصر خاکی، دادستان فردیس از لحظه مخابره خبر تا ظهر روز یکشنبه هنوز در حال تحقیق و بررسی در محل جنایت هستند.ماموران انتظامی و قضایی هنوز به اطلاعات روشنی دست پیدا نکرده‌اند و اطلاعات واضحی در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌دهند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که شاخه‌ای از یک درخت که خونی بود در کنار جسد داریوش مهرجویی کشف شده که احتمال می‌رود از درخت آلبالوی داخل باغ جدا شده باشد.

بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن دارد که مهرجویی غافلگیر شده بود چرا که آثار درگیری با قاتل روی بدن او وجود نداشت. همچنین با توجه به اینکه آثار تخریب روی قفل در و پنجره‌ها وجود ندارد‌ بنابراین فرضیه ابتدایی مبتنی بر این است که قاتل از یک در یا پنجره‌ای که باز مانده بوده به راحتی وارد ویلا شده سپس مهرجویی را غافلگیر کرده و با چوبدستی به سر او ضربه‌ای زده است.

گزارش اولیه معاینه اجساد پزشکی قانونی هم حاکی از این است که ضربه‌ای با جسم سخت به سر مهرجویی وارد شده که کشنده نبوده است اما قاتل سپس رگ دست او بعد هم گلویش را بریده است.جراحات متعدد وارد شده با جسم تیز و برنده موجب مرگ او شده است و جسدش مقابل آشپزخانه افتاده بود. اما در مورد وحیده محمدی‌فر همسر داریوش مهرجویی ماجرا کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن دارد که ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است و با توجه به اینکه آثار درگیری و شکستگی روی بدن همسرش وجود دارد فرضیه درگیر شدن او با قاتل قوت می‌گیرد.احتمال دارد که او سر و صدای درگیری همسرش را شنیده و با ذهنیتی که از قبل داشته است شروع به درگیری با قاتل یا قاتلان کرده است اما در نهایت ضربات مرگبار آنها منجر به قتل زن جوان شد.در همین حال مطابق تحقیقات ابتدایی احتمال اینکه عاملان جنایت بیش از یک نفر بوده‌اند قوت می‌گیرد.

همسر مهرجویی شکایت نکرده بود
حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری البرز در جمع خبرنگاران درباره این جنایت گفت:« از زمان اطلاع از وقوع قتل تیم جنایی به همراه تیم تخصصی بررسی صحنه جرم و دادستان فردیس در محل حاضر شدند.اقدامات متعدد فنی و اطلاعاتی در حال انجام است و فرضیه‌های متفاوتی از سوی همکاران قضایی و کارآگاهان پلیس مطرح است که باید بررسی شود که یکی از این فرضیه‌ها انگیزه سرقت در این جنایت است که این هم باید بررسی شود.»

فاضلی هریکندی در ادامه افزود:« همسر مرحوم مهرجویی در فضای مجازی مطالبی تحت عنوان اینکه تهدید شده بود عنوان کرد اما از سوی ایشان شکایتی با موضوع سوءقصد گزارش نشده و پرونده‌ای با این موضوع در مراجع قضایی وجود ندارد.» البته در آخرین اظهارنظرها تا لحظه تنظیم گزارش، سخنگوی فراجا از شناسایی ۴ مظنون و دستگیری۲ نفر در ارتباط با پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسرش خبر داده است. به گفته سردار سعید منتظرالمهدی «تاکنون ۴ مظنون شناسایی شده‌اند که ۲ نفر از این افراد بازداشت و دو نفر دیگر نیز ساعات یا دقایقی دیگر بازداشت خواهند شد. همچنین بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته است.»

سگ داخل خانه کجا بود؟
خانواده مهرجویی در خانه ویلایی‌شان یک سگ نگهداری می‌کردند که بیشتر از اینکه حکم سگ نگهبان را داشته باشد حیوان خانگی آنها بود که روز حادثه همراه مونا به بیرون از خانه رفته بود. بنابراین این سگ در لحظه وقوع قتل در محل جنایت نبوده و بعد از آن هم همراه مونا به خانه یکی از دوستان مونا رفت.حال روحی دختر نوجوان حتما در برخورد چنین صحنه فجیع و دلخراشی اصلا مناسب نیست و در حال حاضر دوستانش مراقب او هستند.

از دوربین مداربسته چه خبر؟
دوربین مداربسته که فقط زاویه بسته باغ کنار ویلا را در محوطه می‌گیرد مقابل خانه کارگردان مشهور در فضای شهرک نصب شده اما بازبینی آن نتیجه‌ای حاصل نکرده است و گویی عامل این جنایت هولناک فکر همه جای نقشه‌های شوم خود را کرده بود و از مقابل دوربین ترددی نکرده است.داخل خانه مهرجویی هم مجهز به دوربین مداربسته نبوده است.

گفت‌وگو با یکی از مسئولان اداره شهرک
ماموران انتظامی و قضایی در خانه مهرجویی مشغول تحقیقات ابتدایی در محل جنایت هستند.یکی از مسئولان اداره شهرک اولین کسی است که با او گفت‌وگو می‌کنیم.این مرد جوان در ابتدای صحبت خود در مورد امنیت این شهرک می‌گوید:«سرقت از این شهرک تقریبا محال است.شما تصور کنید فرضا کسی وارد شهرک هم شود چطور می‌خواهد اثاث داخل ویلاها را سرقت کرده و از شهرک خارج کند؟ از دیوار که نمی‌شود اثاث سنگین را جابه‌جا کرد! موقع خروج از در ورودی هم قطعا نگهبان متوجه خواهد شد.»

حالا صحبت می‌رسد به ویلای مهرجویی و قتل معمایی او و همسرش:«حدود ۱۰ سالی می‌شد که داریوش مهرجویی و همسرش در این ویلا سکونت داشتند.مدتی قبل همسر آقای مهرجویی به من گفته بود که توسط افراد ناشناس تهدید شده است.من هم از او خواستم موضوع را فورا به پلیس اطلاع دهد.تا اینکه شب گذشته(شنبه) متوجه این جنایت هولناک شدم.»

اهالی چه می‌گویند؟
شهرک ویلایی محل زندگی مهرجویی بسیار خلوت و آرام است.بسیاری از ویلاهای موجود در این شهرک ساکن ندارند و محلی برای ییلاق و تفریح هستند. طبیعی است که ساکنان چنین شهرکی شناخت چندانی روی همسایه‌های خود نداشته باشند.عده‌ای از اهالی هم در فضای مجازی متوجه شده‌اند که همسایه داریوش مهرجویی بوده‌اند.مخصوصا آنها که خانه‌شان چند خیابان با ویلای مهرجویی فاصله دارد از اینکه کارگردان مشهور اینجا زندگی می‌کرد خبر نداشته‌اند.

عده‌ای که اهل فضای مجازی هم نیستند نه از قتل خبر دارند و نه از این همسایگی‌شان با آقای کارگردان و خانواده‌اش! ویلای مجاور مهرجویی هم خالی است.صاحب آن کلید ویلا را در اختیار پلیس گذاشته و جایی دیگر رفته است. شاید از این به بعد لااقل تا زمان دستگیری عامل جنایت زندگی در اینجا کمی برای او خوفناک باشد.تصور اینکه کسی از دیوار روبه‌رو پریده و همسایه کناری‌اش را سلاخی کرده و رفته کمی سخت است.

دست همسر مهرجویی بسته بود
اما در کنار شهرک ویلایی چند نفر که انگار اطلاعات همه ساکنان کف دستشان است! در حال صحبت بودند و یکی از آنها به خبرنگار ما می‌گوید:«چند سالی می‌شد که این هنرمند و خانواده‌اش اینجا زندگی می‌کردند.گاهی از ما خرید می‌کرد و با ما خوش و بش می‌کرد.دیشب حدود ساعت ۱۱ بود که یکی از ساکنان به ما خبر قتل فجیع او را داد و خیلی ناراحت شدیم.

از روی کنجکاوی با یکی از دوستانم که مامور کلانتری است تماس گرفتم و متوجه شدم در خانه مهرجویی است.وقتی این مامور بیرون آمد عکس‌های اجساد را به ما نشان داد.گلوی آنها را بریده بودند و چندین ضربه چاقو به آنها زده بودند.دستان همسر مهرجویی با چیزی مثل پارچه یا شال بسته شده بود.» این جوان در ادامه می‌گوید:«دختر بزرگ مهرجویی همین الان با همسرش اینجا بود.حال و روز مساعدی نداشت و می‌گفت خانواده‌اش قبلا تهدید شده بودند.»

عملیات سگ‌های تجسس پلیس آگاهی
ماموران اداره آگاهی از سگ‌های تجسس هم برای یافتن ردی از عاملان جنایت استفاده کرده‌اند.سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی کشور که در صحنه قتل مهرجویی و همسرش حاضر شد و بعد از بررسی صحنه جنایت گفت:«آثاری در صحنه جرم به جا مانده که احتمال می‌دهیم مربوط به قاتل باشد.» رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و مراجع قضایی درصدد یافتن ردی از عامل یا عاملان جنایت هستند. اگرچه شایعات زیادی پیرامون نحوه قتل، علت قتل و ملیت قاتل یا قاتلان داریوش مهرجویی کارگردان مشهور و وحیده محمدی‌فر، نویسنده وجود دارد اما تا تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان باید منتظر نتیجه ماند. / هفت صبح


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: