کد خبر: ۳۳۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 06
در پی درگیری منجر به جرح با یکی از پرستاران مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حویق شهرستان تالش، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان ضمن محکوم کردن این اتفاق دردناک، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

شفا آنلاین>سلامت>بار دیگر حادثه‌ای تلخ برای کادر درمان رخ داد و اینبار پرستار مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حویق شهرستان تالش مورد حمله یک مراجعه‌کننده قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:در پی درگیری منجر به جرح با یکی از پرستاران مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حویق شهرستان تالش، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان ضمن محکوم کردن این اتفاق دردناک، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است؛

از آغاز همه‌گیری ویروس منحوس کرونا کادر بهداشت و درمان خود را بی‌منت سپر بلای مردم سرزمین‌شان کردند تا همانند فرشتگانی بی‌بال مدافع سلامت آنان باشند.

هنوز خستگی شیفت‌های پیاپی و خسته‌کننده پیک‌های پشت همدیگر کرونا در کنار داغ از دست دادن عزیزان و همکاران‌شان از یادشان نرفته است که در اتفاقی غم‌انگیز یک مراجعه‌کننده در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حویق شهرستان تالش که جهت کشیدن دندان فرزندش مراجعه کرده بود، به دلیل آنکه دندانپزشک مرکز، با توجه به عفونت دندان اعلام می‌کند: «باید با مصرف دارو عفونت دندان را کاهش داده و سپس جهت کشیدن دندان مراجعه کند»، چنین حادثه تلخی رخ می‌دهد.

این نخستین بار نیست که کادر درمان مورد حمله و توهین و ضرب و شتم قرار می‌گیرند، همان‌هایی که در ایام کرونا جان خود و خانواده‌شان را در دستان خود گرفته و در سنگر مبارزه با ویروس منحوس کرونا برای نجات شهر و سرزمین‌شان جنگیدند.

تصاویر این حادثه تلخ و غم‌انگیز آنقدر دردناک است که حتی تاب و توان مشاهده و بازنشر آن نیز وجود ندارد؛ به گونه‌ای که مدافع سلامت دیروز، اکنون به نحوی مورد حمله و آسیب قرار می‌گیرد که جراحت در ناحیه چشم و صورت وی کاملاً مشهود است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن محکومیت این اتفاق، مصرانه پیگیری‌های حقوقی و قضایی در خصوص این حادثه تلخ را انجام خواهد داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: