کد خبر: ۳۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023September 29
مقاله جدیدی در مورد تکامل سریع ایمنی و ژن‌های مرتبط با سرطان در خفاش‌ها، در ژنوم زیست‌شناسی و تکامل نشان می‌دهد که تکامل سریع در خفاش‌ها ممکن است به دلیل توانایی فوق العاده حیوانات برای میزبانی و در امان ماندن از عفونت‌ها و همچنین زنده ماندن و جلوگیری از سرطان باشد.
شفا آنلاین>سلامت>خفاش‌ها نه تنها به دلیل توانایی پرواز، بلکه به دلیل عمر طولانی، نرخ پایین سرطان و سیستم ایمنی قوی، در بین پستانداران استثنایی هستند. همچنین تصور می‌شود که خفاش‌ها در پیدایش SARS-CoV-2 «کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲» نقش داشته‌اند. توانایی خفاش‌ها برای تحمل عفونت‌های ویروسی ممکن است از ویژگی‌های غیرمعمول آنها در برابر پاسخ ایمنی ذاتی ناشی شود.

این عاملان کوید، به درمان سرطان کمک می‌کنند!

به گزارش شفا آنلاین: این ویژگی‌ها خفاش‌ها را به حیوانی جالب برای بررسی تبدیل می‌کند، زیرا ممکن است پیامدهایی برای سلامت انسان داشته باشد. برای مثال، با درک بهتر مکانیسم‌های سیستم ایمنی خفاش‌ها که به خفاش‌ها اجازه می‌دهد تا عفونت‌های ویروسی را تحمل کنند، ممکن است محققان بهتر بتوانند از شیوع بیماری از حیوانات به انسان جلوگیری کنند.

تجزیه و تحلیل‌های ژنومی مقایسه‌ای خفاش‌ها و پستانداران حساس به سرطان ممکن است در نهایت اطلاعات جدیدی در مورد علل سرطان و ارتباط بین سرطان و ایمنی ارائه دهد. مطالعات خفاش‌ها و سایر موجودات، مکمل مطالعاتی است که روی موش‌ها انجام می‌شود. موش‌ها نسبت به خفاش‌ها بیشتر مستعد دستکاری‌های ژنتیکی هستند با این حال ویژگی‌های کمتری را با پیامدهایی برای بیماری‌های انسانی نشان می‌دهند.

این عاملان کوید، به درمان سرطان کمک می‌کنند!

محققان با استفاده از پلت‌فرم طولانی‌مدت فناوری‌های نانوپور آکسفورد و نمونه‌های خفاش جمع‌آوری‌شده از موزه تاریخ طبیعی آمریکا در بلیز، ژنوم دو گونه خفاش، خفاش میوه جامائیکا و خفاش سبیل‌دار را توالی‌سنجی کردند. تجزیه و تحلیل ژنومی جامعی با مجموعه متنوعی از خفاش ها و سایر پستانداران، انجام دادند.

محققان سازگاری‌های ژنتیکی را در شش پروتئین مرتبط با ترمیم DNA و 46 پروتئین مرتبط با سرطان، در خفاش‌ها پیدا کردند، به این معنی که محققان قبلاً دریافته بودند که چنین پروتئین‌هایی سرطان را سرکوب می کنند. این مطالعه نشان داد که این ژن‌های مرتبط با سرطان تغییر یافته در گروه خفاش‌ها در مقایسه با سایر پستانداران بیش از دو برابر غنی شده‌اند.

آرمین شیبن، نویسنده اصلی این مقاله گفت:«با تولید ژنوم‌های جدید این خفاش‌ها و مقایسه آن‌ها با پستانداران دیگر، ما به یافتن سازگاری‌های جدید خارق‌العاده در ژن‌های ضد ویروسی و ضد سرطانی ادامه می‌دهیم.» این تحقیقات اولین گام برای تبدیل تحقیقات در مورد بیولوژی منحصر به فرد خفاش‌ها به بینش‌های مرتبط با درک و درمان پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان در انسان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: